Dag 23: 27 april Salamanca - Valdunciel 22 km.

27 april 2018 - Valdunciel, Spanje

Wilhelmus van Nassaue ben ik van....geen Koningsdag voor ons. Geen Oranjebitter, Groningen, vlag of rommelmarkt. Wel om 8.00 eruit en om 9.00 Salamanca uitlopen. Klein stukje omlopen en weer op de route. Langs de weg en kleine industriepanden. Na 6 km. komen wij in een dorpje met bar. Lekker aan de café con leche en bellen met Sia😍. Hierna over een breed pad door naar het volgende dorp. Henk cola met een lekkere sandwich en Paul koffie. In de gids zien wij een slaapadres 6 km. verder dan wij dachten, maar gelijk gereserveerd. Het dorp ziet er erg luxe uit met veel vrijstaande huizen en villa's. Waarschijnlijk werken ze in Salamanca. Het dorp hierna hetzelfde: bijna alles luxe huizen. Henk vind een winkel voor zijn ontbijt morgen: yoghurt en bananen. Wij eten fruit en komen 2 dames tegen: Lene uit Denemarken en Gry uit Noorwegen. Zij boeken ook bij Casa Sosa. Wij lopen verder en zien ze rond 16.00 weer. Het is een afgelegen plek met kunststof containers als slaapplaatsen. De matrassen liggen op Europallets. Het is prima met lekkere douches en gastvrije mensen. Alberto schrijft ons in en Carmen wil van beide 2 zoenen. Wij komen hiet  de 3 Israëlse vrouwen en Carlos ook tegen. Later een Duitse vrouw Claudia die vanaf Salamanca is gestart. Wij bestellen een biertje en zitten heerlijk in de zon. Eten besteld om 19.00. Carmen is reeds bezig met de patates fritas.

1. Francis:
    27 april 2018
    T zit weer mee, mannen.
  2. Tinie Hoetjes:
    27 april 2018
    Nou mannen, koningsdag gaat hier gewoon door hoor!! Heel gezellig in de Heiloo er tent!! Henk heb het zwaar hè? Begint de leeftijd mee te spelen?? Sterkte voor jullie!!😘😘