Dag 17: 21 april Grimaldo - Galisteo 20 km.

21 april 2018 - Galisteo, Spanje

Iedereen voor 6.30 uit bed en "an route" . Wij komen rond 7.15 uit bed en pikken Nora op. Het is fris en als wij de onder de snelweg lopen pakken wij een regenjasje tegen de druppels. Het is 14 graden, maar door de windkracht 5 voelt het fris. Het blijft zeker nog 1,5 uur motteren. Gedrieën lopen wij zwijgend door een mooi landschap, maar door de druppels en nevel genieten wij er weinig van. Wij lopen heel langzaam naar beneden dus erg aangenaam, alleen voor Galisteo een pittige klim. We moeten een paar stroompjes omzijlen door over stenen en gladde modderpartijen te klauteren. Bij een klein stuwmeer eten wij wat fruit en gaan verder. Na nog  geen 100 mrt. gaan de schoenen en sokken uit en crocks aan, hier kunnen wij niet omheen maar door. Nogmaals langs een stuk snelweg en verder via de wandelroute. Uiteindelijk om 14.00 in Galisteo, een moors vestingstadje. We drinken koffie en een warme bocadillo en Paul gaat douchen. Henk rust wat en we spreken af met Helmuth & Nora en Patrick & Nuala af om gezamenlijk te eten rond 20.30. De Ieren lopen morgen hun laatste dag, reizen hierna naar Madrid om vanuit hier naar huis te vliegen. Om 17.00 gaan wij het stadje bekijken. Dat blijkt wat tegen te vallen: de muren zijn opnieuw gebouwd en alleen de traptreden zijn origineel. We eten bij een restaurant geen menu del Dia maar het smaakt heerlijk. De Russische gastvrouw runt alles in haar eentje, knap hoor. Het is de laatste avond met Nuala en Patrick, we hebben veel plezier.

1. ELLY:
    21 april 2018
    Barre tocht,zo met die regen en modder.maar is weer gelukt,lekker nu de beentjes omhoog!
  2. Annemarie Sinnige:
    21 april 2018
    Leuk zo’ n Moors stadje bekijken. De kantelen? Of gewoon kantelen? Fijne avond in elk geval.....
  3. Francis:
    21 april 2018
    Het weer gaat hier wat slechter worden dus ..... . Ik leerde een rijmpje vroeger op school: rain, rain, go to Spain and never come back again. Het zal toch niet waar zijn?
  4. Tanja:
    21 april 2018
    Jongens, wat een weer weer ! En wij hier maar in de zon zitten.
  5. Renate:
    22 april 2018
    Paul zal wel licht gelopen hebben nu met zo'n aerodynamisch hoofd:-) Prachtige foto's, jullie maken het toch maar weer allemaal mee!