Dag 18: 22 april Galisteo - Caparra 29 km*

22 april 2018 - Venta Quemada, Spanje

Vroeg opstaan, ontbijt en afscheid nemen van Patrick & Nuala. Deze gaan morgen naar Madrid en vliegen terug naar Ierland. Het eerste stuk is zeer saai 9 km. langs de weg. In Carcobosso kunnen wij weer over de Camino lopen. Het begint te spatten en dit doet het de rest van de dag.  Jasje aan, jasje uit. Hierdoor genieten we niet erg van het landschap behalve als het weer droog is. Het is en blijft een mooie route met veel doorwaadbare plekken Paul doet voor de 3 maal zijn schoenen uit deze Camino en leent een paar keer Nora haar wandelstok om over de stenen in de stroompjes te lopen. Helmuth heeft last van zijn been en loopt niet mee. Henk loopt trouwens een half uur voor ons uit en is als eerste bij de ruïnes van Caparra. Hier zijn veel Romeinse opgravingen en een triomfboog, hier loopt de Via del Plata onderdoor. In de verte zien wij bergen waarvan de toppen besneeuwd zijn. Op dit punt zijn geen hostels: iedereen die hier wil slapen wordt door de eigenaar opgehaald en 's morgens weer retour gebracht. De ruïnes gaan 's middags gewoon dicht zodat onze taxi om moet rijden om ons op te halen. We drinken koffie om ons op te warmen en Paul neemt een heerlijk warme douche: hij heeft verkleumde vingertoppen. We eten om 19.00 uur. Paul had warme champignons met knoflook en ham: zijn favoriet. Samen met Helmuth drinkt hij nog en glas en om 22.00 naar bed.

1. Renate:
    22 april 2018
    Morgen alweer ruim over de 400 km, je begint de helft al een beetje te ruiken!
  2. Marian Kos:
    22 april 2018
    Dat lijkt me een straf dagje
  3. Annemarie Sinnige:
    22 april 2018
    Het is denk ik, af en toe afzien voor jullie. Ik neem mijn petje af hoor.
  4. Tanja:
    22 april 2018
    Morgen zakt de temperatuur hier een stuk, ik hoop dat het mooie weer dan jullie kant op komt.
    Bedankt voor je verhaal weer, Paul !
  5. Leo Hoogervorst:
    22 april 2018
    Ik vind het maar knap hoor met af en toe zware dagen en toch hele verhalen met foto's. Het blijft leuk om deze te volgen. Veel plezier en succes.
    Groeten Leo