Dag 7: 11 april Fuentos de Cantos - Zafra 26 km.

11 april 2018 - Zafra, Spanje

Om 8.00 de wekker: douchen en ontbijten. Alle kleding gewassen en droog. Paul zijn schoenen zijn ook kurkdroog. Wij vertrekken wederom als laatste rond 9.15. Het is fris dus in korte broek en shirt met lange mouwen. Na 500 mrt. beide een jasje erover (het is 6 graden) en deze houden wij de hele dag aan. Lekker door het glooiende landschap: fris maar droog. Wij komen de eerste wijnranken tegen. Het is het wijngebied: Ribera del Guadiana. Ook zien wij olijfbomen, groepen met schapen en de bijbehorende spaanse schaapshond, de Catalaanse herder. De hele route komen wij een Belgische leraar tegen. Deze loopt harder maar neemt ook lange pauzes. Bij de kruising met de weg moeten wij beslissen langs de weg of de route. We gokken goed. Na 1 km. een niet doorwaadbare plaats, maar de mensen die de route onderhouden hadden een brug gemaakt van pallets. Na 20 mrt. alsnog balancerend op een plank in het water en een steen rechts naar de overkant. Perfecto ! Na 2 km. nog een waterplaats waar we niet overkunnen, maar 100 mtr. verder door het land is een klein geïmproviseerd bruggetje. Door de wijngaard naar het wandelpad, Paul iets te vroeg....modder. Nu ik dit schrijf zit het het nog op de schoenen. We passeren een nieuwe weg en we twijfelen of we goed zitten. Na 100 mrt. toch een pijl. Er is een picknickplaats waar we onze sinaasappelen opeten en hier staat nog 15 km ! Henk is moe en wij schrikken ons rot. Toch door en dan kunnen wij koffie drinken in Puebla de Sancho Perez. Er zitten 2 vrouwelijke pelgrims die verder geen contact maken. Wij lopen het dorp uit en zien Zafra reeds liggen. Wij zijn opgelucht en lopen naar ons hotel. We drinken wat met Nora, Paddy en Silke en gaan ons opfrissen. We eten en ontbijten in het hotel, gemakkelijk.

1. Fred:
    11 april 2018
    Jammer van het mindere weer daar mannen maar
    Zo te lezen gaat het best goed zo. Groeten vanuit relatief warm Sint Pancras:-)
  2. Renate:
    11 april 2018
    Zo nu en dan onderweg maar wat van de lokale wijn proeven lijkt mij!
  3. Francis:
    11 april 2018
    Verdacht, die vrouwen. En ook dat bordje van 15km! Zo te lezen een goeie dag, mooi landschap!
  4. Tanja:
    11 april 2018
    Een flinke tippel mannen, maar het was in ieder geval droog.
  5. Annemarie Sinnige:
    11 april 2018
    Vrouwen letten op details, zoals gepoetste schoenen en zo.....
    Morgen weer een nieuwe dag, dus niet die hele grote fles vanavond drinken, want dan wordt het niks meer.
  6. Tinie Hoetjes:
    11 april 2018
    Henk gelukkig weer opgeknapt?? Nou hou vol!! Komt Tanja jullie nog opzoeken?? Gr.van ons!😍
  7. Elly Teitsma:
    12 april 2018
    Paul is wel eens meer te vroeg en het lijkt altijd wel met water te maken te hebben! Gevolg NAT😂