Dag 10: 14 april Torremegia - Merida 16 km.

14 april 2018 - Mérida, Spanje

Aan de overkant van de straat wat gedronken met de andere pelgrims, gezellig. Hierna Henk geslapen en Paul onder de douche. Henk afgesproken om in ons hostel te eten om 20.30. Paul loopt voor de zekerheid naar de overkant, waar iedereen al aan het eten is. Paul belt Henk die komt binnen met 2 mensen uit Straatsburg. Het is paniek in de tent: de eigenaar heeft het veel te druk en kan het niet aan. Wij worden genegeerd, anderen krijgen geen drankjes. Uiteindelijk komt het goed, maar wij werden slecht geholpen. Henk kreeg om 3.00 een idee: we nemen de bus en gaan de rest van de dag Merida bekijken. Paul loopt 's morgens naar het busstation en komt Nora & Helmut tegen, die net willen beginnen met lopen. Paul vertelt het idee en zij willen ook mee. Om het verhaal kort te houden: wij stappen om 9.30 met z'n vieren in een luxe Audi taxi. Onderweg zien wij veel pelgrims langs de weg lopen. Wat blijkt: de wandelroute was onbegaanbaar door het vele water. Wij worden alle 4 op 2 adressen in de stad gebracht. Wij bellen om 10.00 aan: geen reactie. Henk drukt een paar maal op de deurbel en Paul belt de huistelefoon. Slaperig en iets humeurig wordt de deur geopend. We checken in en gaan met de bus naar het centrum. Henk koopt voor beide een passe partout voor de 6 belangrijkste monumenten. Wij beginnen met de Romeinse vesting, de langste Romeinse brug, opgravingen van Romeinse huizen, het theater, het amfitheater, de thermen en het aquaduct, Circus Maximus, de basiliek, de tempel van Diana en de triomfboog. Wat een cultuur op 1 dag. Wij verbazen ons wat een oudheid in zo'n relatief kleine stad. Alles is op loopafstand bereikbaar. Paul heeft nog beeldcontact met de familie: Sia heeft de hele kroost om zich heen😌. Rond 18.00 gaan we met de bus retour naar onze hostel. Het is te vroeg om te eten. Paul zoekt nog een kapper, maar deze 2 zijn allebei gesloten. Wij lopen om 21.00 onze wijk in en vinden een restaurant met heerlijk eten, maar het was teveel. Paul nog ff een biertje geopend met een opener die hij gekregen heeft van Daniél & Ruben: proost ! Rond 23.00 naar bed💤

1. Tanja:
    14 april 2018
    Even gegoogeld op Merida: dat ziet er interessant uit !
  2. Tinie Hoetjes:
    14 april 2018
    Zo'n dag is ook belangrijk, dan zie je ook nog wat cultuur van dat gedeelte van t land!! Dat is het genieten onderweg!!😀😘🌞🌞🌞ik stuur jullie het zonnetje!!😜🌞
  3. Annemarie Sinnige:
    14 april 2018
    Dat vind ik nou zó leuk, de beleving van reizen, het besef van het verleden, de praktische probleempjes en dan de oplossing van Daniel en Ruben om de dorst te lessen...
    Was weer een feest om jullie dagboek te mogen lezen. Morgen zondag, dus....te kerke!
  4. Marian Kos:
    14 april 2018
    Wat een volle dag. Leuk hoor, bedankt voor het verhaal en de foto's
  5. Elly Teitsma:
    14 april 2018
    Prachtige weer gegeven die oudheden. Geniet ook mee met jullie belevenissen. Goed gedaan een dagje cultuur! Hoop nu echt dat het beter weer wordt bij jullie!
  6. Renate:
    15 april 2018
    Mooie foto's inderdaad, maar wel even een dsgroute met de taxi? Vooruit maar omdat het nat is! Vanmorgen alweer dik over de 200km...schiet best op! Lekker een dagje tourist zijn hoort er bij! Loopze voor straks.
  7. Marian Zwaan:
    15 april 2018
    We hoorden het hier al dat er zoveel regen is gevallen bij jullie
    Maakt het lastig om dan telkens de schoenen aan en uit te moeten trekken bij volgestroomde paden
    Wij namen toen ook al menig keer de soms drukke en minder mooie autowegen maar de schoenen bleven wel droog !
    Ook dat is de camino

Alle plaatsen waar jullie tot nu toe hebben overnacht, waren ook de onze
    Geniet van wat er verder nog op jullie pad komt! 😊
  8. Margreet Fokkens:
    15 april 2018
    Wat mooi om jullie reis weer te volgen met leuke verhalen en mooie foto's.
    Veel succes met het vervolg van jullie tocht.
  9. ELLY:
    15 april 2018
    Genieten hier van alle leuke en interessante verhalen,en foto's , ook altijd gezellig om te zien, veel reisplezier verder.fijne zondag👬
  10. Groetjes Ria Put:
    15 april 2018
    Wat leuk om met jullie mee te lopen (terwijl ik mijn benen niet hoeft te gebruiken🚶🏼‍♀️) door de oudheid. Daar doen jullie het toch voor hè mannen🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️ Veel plezier op jullie verdere tocht!
  11. Truus Ursem:
    15 april 2018
    Mooie dag voor jullie(en ons)Super dat er zoveel te zien was.Bedankt voor jullie leuke verhaal.!!