Dag 11: 15 april Merida - Aljucen 15 km.

15 april 2018 - Aljucén, Spanje

Allebei lekker geslapen en wat bakjes yoghurt als ontbijt. Het was eigen merk, niet best. Wij starten om 8.45 en als wij de aansluiting hebben op de Via de La Plata zien wij meer pelgrims. Het begint te miezeren en het mottert het de rest van de wandeling op een paar momenten na. Uiteindelijk halen wij de pelgrim in vlak voor het Romeinse stuwmeer: Proserpina. Veel vissers staan hier langs de kant en met mooi weer zal het er druk zijn, er zijn veel kleine restaurantjes. Na het meer veranderd het landschap. Veel Brem en andere bloemen, rotsen en stroompjes. Het is een lieflijk gebied. De paden zijn van zand en begint op onze begroeide duinen te lijken. Voor 'n dorpje worden wij tegemoet gereden door 6 Quads en 3 volgauto's. Volgens mij gaan zij het park in. We eten ons fruit op een bank en lopen nog 3 km naar onze slaapplaats Aljucen. Henk loopt het laatste stuk op met een Braziliaanse dame Tatjana. We checken in de Alberque Rio Aljucen: WIFI, wasmachine en ontbijt. Paul doucht en gooit de was erin. Deze is om 16.00 klaar en staat te drogen. De 2 Zuid Koreaanse pelgrims die we vanaf Selvilla tegenkomen drogen hun was ook, maar binnen bij de kachel. Zij blijft heerlijk naast de kachel zitten wachten. Henk ligt op tuk en Paul doet de blog. We hebben ook weer fruit voor morgen gekocht en kunnen vanavond kiezen uit 2 kleine restaurants.

1. Annemarie Sinnige:
    15 april 2018
    Vandaag dus weer mooie dingen gezien.
    Tip voor Henk: spaar je krachten, laat de Braziliaanse dame voor je uit lopen en blijf lekker Zen met de Koreanen, bij de kachel. Of heb ik het verkeerd gelezen?
    Zitten ze met de was bij de kachel? Of zitten ze kachel bij de was?