Dag 9: 13 april Villafranca de los Barros - Torrmejia 27 km*

13 april 2018 - Torremejía, Spanje

Gisteravond gezellig gegeten met Patrick, Nuala, Pedro en Silke. Weer een gevarieerd diner, waarbij we het er over eens waren dat de Spanjaarden een goede keuken hebben. In de ochtend een dubbele toast met tomaten en ham voor Paul. Henk haalt 4 pakjes yoghurt, dit smaakt hem veel beter. Wij lopen het plaatsje uit en het is droog, het blijft droog. Heerlijk door de enorme wijnvelden, met af en toe een pluk olijfbomen. Jonge en oude bomen, lage en iets hogere wijnranken. Paul komt Henk na 6 km. tegen en wij lopen samen verder. Wij vinden het een lange rechte weg, dit klopt ook (romaanse heirbaan). Na 10 km. stopt er een auto en we kunnen voor 4 km. een lift krijgen....instappen. Hierna komen wij meerder pelgrims tegen (wij starten vaak als laatste). Bij een elektriciteitsmast eten wij ons fruit en beginnen aan de laatste 5 km. Het dorp stelt weinig voor: witte lage huisjes en geen centrum. Wij vonden ons hostal en schrijven in. Wij zagen de folder voor € 10,-- p.p. maar madam vroeg € 40,--. NoNoNo zegt Henk en het werd € 30,--.  👍🏽. Op het terras komen wij wat bekenden tegen: dwz. we hebben voor morgen nog niet geboekt.

1. Fam Huitema:
    13 april 2018
    Weer een prachtig verhaal van jullie tocht. Gelukkig was t droog.
    Veel wandel plezier morgen.
  2. Fam Huitema:
    13 april 2018
    Mis wel wat foto’s van jullie van vandaag
  3. Renate:
    15 april 2018
    Prachtig zeg! Ennuh...in Spanje kan je dus ook worden afgezet! Goed afgedijkt en mocht het weer gebeuren hopelijk met meer resultaat ;-)