La Reole - Brouqueyran 28 km

13 juni 2015 - Brouqueyran, Frankrijk

Ook nu heeft het weer flink geregend 's nachts en als wij even voorbij La Reole worden afgezet is het droog en bewolkt wandelweer. Prima dus. We gaan flink van start, het landschap is vlak. In alle plaatsjes die wij passeren is geen bar voor koffie of iets te drinken. Het is er niet of ze zijn gesloten. Dit valt ons steeds tegen. Henk neemt bij Savignac en korte route, dit blijkt 3,5 km te zijn ipv 5 km. Loek en Paul lopen over de klassieke route en lopen een bord te ver. Zij lopen in marstempo en als zij een uur later dan Henk arriveren hebben zij er 8,5 km gelopen. Henk is flink uitgerust en we lopen naar ons volgende chateau: de Mirail. Hier is een oude kapel uit de 17 eeuw en reeds in de middeleeuwen kwamen hier pelgrims. Het kasteel vind Paul niet zo bijzonder maar er is veel historie. Er hangt ook een testament van Lodewijk de 17de, deze heeft geen waarde, zijn hoofd viel eraf bij de quilliotine. Er is een tennisbaan en een zwembad dus wij plonsen er alle drie in. Het eten is simpel maar lekker en er wordt wijn uit eigen wijngaard geserveerd.

1. Elly Teitsma:
    13 juni 2015
    Weer een hele afstand heren, top! Ik krijg steeds meer respect voor jullie en ik denk, als leek, dat het ergste nog moet komen wat stijgen en dalen betreft. Het is afzien af en toe, ook wat koffie betreft helaas.
  2. Gerard:
    Mooi op route mannen,
    alweer halverwege de subkaart Frankrijk-Zuid.
    Voelen jullie je nog een beetje gelukkig ?
    lieve groeten, Gerard
  3. Hans vd Hoeven:
    13 juni 2015
    Hoi Henk en Paul. Dat is 'bar' vervelend... Geen koffie! Misschien deze creatieve inbreng van mij, er bestaat oploskoffie, niet de bekende in een pot maar 1persoonszakjes. Een mogelijkheid om toch de 'koffiestoot' te krijgen! En jeeh mannen, jullie schieten lekker op, chapeau.
    Hartegroet Marie
  4. Renate:
    14 juni 2015
    Wat een heerlijk zwembad! Hoe gaat het eigenlijk met de Hielspoor Paul? Klinkt goed dat de temperatuur wat gezakt is! Wij zijn gisternacht (VR/za) 03:30 thuisgemon, heerlijk weer! Valerie zal nog wel even wat knorrig blijven van de lange reis.., wandelze!
  5. Francis:
    14 juni 2015
    Ach ja, gewoon weer een dagje gelopen.... En wees maar blij dat je de koffie niet tegenkomt die ik elke dag drink op kantoor....
  6. Marijke en Arie:
    14 juni 2015
    Heerlijk, een zwembad, net vakantie! Wat gaan jullie goed, respect hoor.
  7. Edith Roozendaal:
    15 juni 2015
    Wat leuk jullie reisverslagen te lezen. Zet hem op, jullie zijn al zo ver. Vanavond volleybaltrainen. Ik mis je steun daar henk. Veel wandelplezier en geniet van alles.