Pellegrue - La Reole 26 km

12 juni 2015 - La Réole, Frankrijk

Het heeft de hele avond en nacht flink geregend. De luiken en ramen stonden wijd open en de vloer was in beide slaapkamers nat. Paul ontdekte dit op tijd en heeft de vloer gedweild. Loek kwam hier later achter en heeft een natte rugzak. We vertrekken als het droog is en gaan over een D weg om modder te vermijden. Dit was niet nodig. Guy staat al bij de kerk van Saint Ferme met droge schoenen. Guy sliep bij ons in de refuge. We gaan door veel wijnvelden en over D wegen. We lopen stevig door, het weer is perfect, 25 graden en bewolking, en komen aan om 15.45 aan in La Reole. We drinken een biertje met Cor Mooij en Loek gaat op zoek naar: geldautomaat, schoenmaker en drogist. Deze verwijst Loek door naar het hospitaal. Hij moet rustig aan doen en besluit met ons verder op te lopen. Onderweg zaten wij in een klein dorpje Saint-Hilaire-de-la-Noaille te rusten en besloten niet meer in een heel klein dorp te slapen. Er is bijna geen of of iets te kopen en meestal geen WIFI. Nu worden wij in La Reole opgehaald door particulieren (ADP) en wat blijkt we slapen in Saint-Hilaire-de-la-Noaille . Het was een groot donker landhuis met mooie slaapkamers. Het eten was perfect: vermicelli soep met tuinbonen, tomaat met komkommer, vers geslachte kip, de eieren lagen er ook bij. Hierna 2 heerlijke kazen en koffie. We hadden een perfect adres bij Pierrette en Louis.

1. Elly Teitsma:
    13 juni 2015
    Jeetje, als ik jullie route op de kaart bekijk zie je pas goed wat jullie al gelopen hebben. Wouw!! En dan te bedenken dat ik komende week 4 x20 km. ga lopen bij de wande4rdaagse van 't Gooi. Een kleine oefening, maar genoeg......Respect!!! Geniet van jullie verhalen!
  2. Tinie Hoetjes:
    14 juni 2015
    Hallo mannen,Jullie kwamen Cor Mooi tegen he? Is dat Cor Mooi uit Alkmaar, die vroeger in het Guldenvlies stond?? Wij vinden jullie verhalen heel gezellig en kijken er steeds naar uit. Sterkte en ga zo door!!XXX