Vezelay 0 kmn

12 mei 2015 - Vézelay, Frankrijk

Vandaag een rustdag, Marie en Hans Verhoeven uit Heerhugowaard, vrienden van Henk komen ons bezoeken. Zij zijn eerst langs hun dochter in de buurt van Parijs geweest, hierna naar Vezelay en 's middags verder naar hun oude huis in de Morvan. We komen gelijk aan bij het begin van de stad en lopen de hoofdstraat in. Op advies van Colas (de uitbater van de camping annex jeugdherberg) gaan wij hiernaartoe. Eerst een lekkere koffie en een super Cappuccino. Hierna gebruiken wij een lunch met een specifiek worstje uit Troyes. Smaakt heerlijk (gemaakt van pens). Als verrassing krijgen wij dit aangeboden, super bedankt. Op het plein voor de baseliek zit een pelgrim: Loek Groen uit HHWaard. Deze is 2 dagen na ons vertrokken uit Vessem. We lopen samen met Marie en Hans naar de Basiliek en bekijken deze. Dit heeft veel impact op Marie, die hier geweest is met een vriendin samen. We lopen daarna naar een prachtig uitzichtpunt. We gaan naar de parkeerplaats en nemen afscheid. Wij kopen nog het eten voor vanavond in en gaan terug naar de jeugdherberg. Paul loopt nog even over de camping en bezoekt wat mensen. Henk heeft veel plezier aan de eettafel met Rogier en Saito

1. Renate:
    12 mei 2015
    Paul wat ben je bruin zeg! Henk ook niet uit te sluiten..Mooie omgeving zo aan de foto's te zien, veel natuur en veel historie..Dat maakt het wandelen extra bijzonder! Bart en ik moeten nog 1 dag werken en dan hebben wij ook heerlijk 4 dagen lang weekend!!Jippie
  2. Brigitte Wijering:
    12 mei 2015
    Tjee, al weer een heel boekje uitgelopen. Ik geniet van jullie verhalen én ondertussen noteer ik gegevens in mijn boekje. Bijzonder hè: de natuur, de ontmoetingen, de leuke plotselinge onverwachte gebeurtenissen en de mooie steden. Geniet ze!
  3. Annemarie Sinnige:
    12 mei 2015
    Joh, wat een klein telefoontje..,..