Vaillant-St-Georges - Troyes 25 km

3 mei 2015 - Troyes, Frankrijk

Wij begonnen om 9.00 te lopen en gelijk onze regenjassen aan!  Uit het dorp krijgen wij gezelschap van een hond die 8 km meeloopt. Het kanaal is voor ons 19 km lang en saai ivm de regen. Aan het eind wordt het wat droger en is het gelijk vriendelijker. De laatste 6 km lopen wij over een bijna nieuw fietspad, dit blijkt later, het fietspad staat onder water. Via een tunneltje, bijna spagaat, komen wij aan de overkant. De laatste 4 km zijn droog en bij de kathedraal van Troyes halen wij onze "tampon". Wij slapen in een voormalige semenarie. Eenvoudig maar nette kamer waar wij alles weer wassen en te drogen hangen. We gaan de stad in en kijken onze ogen uit naar de mooie vakwerkhuizen en de rest van de historische stad. Op een terras in een oud straatje zitten wij middenin een filmopname. Mensen met paraplu's lopen door de straat die verstoord worden door een 10 tal kasten die door het beeld verschijnen. Deze opnames worden 15 x herhaald. Wij genieten. Na het eten gaan wij internetten met de wijngroep ( 20.00) maar we zijn te laat, alleen Sia Jan en Annemarie zijn in beeld, jammer. Op het terras drinken wij koffie en maken de blog.

1. Renate:
    3 mei 2015
    In welke film zijn jullie te zien?? Dat zou toch een giller zijn zeg maar ja..in ieder geval leuk om te zien..mooi trouwens alweer langzaam Parijs voorbij!!!
  2. Joop en Inge Roelands:
    3 mei 2015
    Jullie kunnen wel in het circus..haha.
    Ondanks de regen schieten jullie lekker op. Troyes is i.d.d. een mooie stad.
  3. ELLY:
    3 mei 2015
    Het is te hopen ,dat het hondje de weg terugvind,mooie foto's
    Hier de hele dag ook nat, niets aan,
    joop en Elly
  4. Kitty Schagen:
    3 mei 2015
    Hallo mannen, inderdaad waren we al op tijd weg. We weten nu ook wat wandelen in de regen is.! Dus na lekker eten van Annet en toet van sia onder de warme douche. Hopen voor jullie dat jullie nu alle regen gehad hebben. Van de zon krijg je toch een beter humeur. Gelukkig is Troyes prachtig maar lopen in spagaat zou een gods wonder zijn. Succes al zal t soms lekker soppen zijn.
  5. Marijke en Arie:
    3 mei 2015
    Ook wij hadden een natte wandeling, maar de beloning was weer zoet: gezellig en lekker eten en drinken! Geniet maar even van Troyes, hopelijk schijnt spoedig de zon weer daar.
  6. Tinie Hoetjes:
    3 mei 2015
    Jammer van de regen maar dit is nog maar de eerste maand, je gaat meer naar de zomer toe en dan ben je de regen weer gauw vergeten, voor nu sterkte!! Ik reageer nu even niet meer we gaan even naar Malaga voor 8 dagen!Helemaal verstoten van internet!!
    Liefs van ons, en zet 'm op he?!!
  7. Sjaan Pepping:
    4 mei 2015
    Hoi mannen, dapper hoor, in al die regen en soms modder te lopen. Prachtige foto's, zo krijgen we een beeld waar jullie lopen en krijg een indruk van het gebied. Veel succes en wens jullie mooi wandelweer. Ik blijf jullie volgen.
  8. Lida:
    4 mei 2015
    hoi mannen mooie verhalen en foto's reis van jullie leven. Dapper ook. groetjes
  9. Truus Ursem:
    4 mei 2015
    Leuk gezelschap van n hond,hij vond t vast gezellig bij jullie.Het paard kwamen jullie niet tegen,lang geleden was ik ook n dag in die stad ,weet er niet zoveel meer van.Geweldig dat jullie er zo van genieten,liefs.