Troyes - Rosieres 20 km

4 mei 2015 - Rosières, Frankrijk

Om 8.30 vertrokken uit Troyes zonder ontbijt naar La-Rivière-de-Corps met de bus. Dit scheelde ons 4 km door de stad en buitenwijken van Troyes. Henk haalde bij de bakker een paar lekkere broodjes en hierna zijn wij op pad gegaan. Dit duurde even, het was moeilijk te peilen waar wij nu exact waren. Over een plat landschap met mooie heuvels en kleurenpracht rechts van ons. Via Lepine naar Laines-Aix-Bois waar wij aan de koffie gingen. De werklui dronken meest een biertje, koffie of iets sterkers. Een lange weg omhoog naar Sommeval. In het dorp was niets, geen bar of Marie die open was om iets te vragen. Bij een boerderij waren wat mensen het stucwerk van de stenen te verwijderen. Hier vroegen wij om een taxi te bellen. Dit lukt prima, het duurde ongeveer 1 uur, maar wij zaten lekker in de schaduw te wachten. Wij werden op onze plek gebracht voor de komende 5 nachten bij een jeugdherberg. Paul had deze wat luxer voorgeschreven dan het is. Rommelige organisatie wat betreft de kamer, maar om 17.30 kon Paul douchen. Rond 19.00 kwamen Tanja, Cisca en Kevin het terrein oprijden. Lekker bijpraten onder het genot van een drankje. Wij aten om 20.00 met z'n 5en in een lege kantine. De jeugdherberg is leeg, alleen deze druppelt nu vol met een groep meisjes die handbal spelen. We krijgen een fles wijn van de madam die in de leiding zit, die deze wijn verbouwt. Het zal vanavond een drukte op de gangen zijn!

1. Gerard:
    4 mei 2015
    Geniet van jullie gezelschap de komende dagen.
    Was het droog vandaag?
  2. Ben:
    5 mei 2015
    Hallo allebei hebben jullie het paard van troyes al gevonden dat gaat misschien sneller maar niet leuker denk ik volg de broers al de hele week wat een amusante en leerzame verhalen maar ik denk dat jullie ook erg genieten van de Franse omgeving. En het Franse fourage nou hou de voeten droog en succes verder tot later
  3. Hans vd Hoeven:
    5 mei 2015
    Fijn dat Henk gisteren gebeld heeft. We gaan proberen Henk en Paul in Vezelay te ontmoeten. Er is daar zeker een leuk cafe te vinden.
    Hopenlijk tot gauw.
    Hans.