Thiviers - Sorges 19 km

5 juni 2015 - Sorges, Frankrijk

Na een lekker ontbijt op het terras, met uitzicht op Thiviers, stappen wij op om 8.30. Licht stijgen en dalen hoort bij dit landschap. Het valt ons op dat dit gebied verandert: meer naaldbomen en meer landbouw. We lopen met z'n tweeën en dat bevalt goed☺️ Het is nog niet warm dus we lopen lekker door. Veel graanvelden met meerdere soorten, kersenbomen, de laatste koolzaadvelden, wat Luzerne en meer fruitbomen. In Negrondes nemen wij een Plat du Jour en schuiven Loek en Louise aan. Wij vertrekken om 13.45 voor de laatste hete 5 kilometers. Het water in onze flessen en Camelbag is warm voordat wij in Sorges zijn: 33 graden. Wij drinken een groot glas bier en zoeken onze Gite op. Op het terras is het redelijk uit te houden in de schaduw. Loek komt er later ook bij en reserveert wat adressen voor de komende dagen. Een stokbrood en een pot paté samen met een fles frisse rosé is ons avondeten. Alle ramen en deuren staan tegenover elkaar open om de warmte uit de slaapkamer te halen. We vertrekken morgen vroeg naar Perigueux, om de stad 's middags te kunnen bekijken.

1. Annemarie Sinnige:
    5 juni 2015
    Jongens, jullie doen het super goed. Echter, onze "camino" valt soms ook niet mee, hoor. Na werken, asfalt vreten en andere beslommeringen, schuilen wij nu voor zwaar onweer en regen. Ach, een ieder krijgt wat hem toekomt, zeggen ze. Liefs van een paar drijfnat verzopen vrienden....
  2. Tanja:
    5 juni 2015
    Al is het water warm, wel genoeg drinken hoor !
    Is de zwart-op-wit al op ?
  3. Renate:
    6 juni 2015
    Jeetje 33 graden water, maar het lest de dorst in ieder geval! Mooi hè, weer een ander soort omgeving! De was draait hier en vanmiddag rond 15:00 gaan we richting Chamonix ( iets daarvoor)
  4. Kitty Schagen:
    7 juni 2015
    Mannen top. Over de helft en lopen in een prachtig gebied. Vroeger daar veel gekampeerd! Wij maken dit weekend onze km met de cabrio rally en hebben top weer. Succes.