Sorges - Perigueux 23 km

6 juni 2015 - Périgueux, Frankrijk

Vanwege de warmte staan wij alle 3 vroeg op om 6.00 en vertrekken om 7.15. Er hangt een dikke laag bewolking en deze verdwijnt, gelukkig, pas om 11.00. Zoals wij reeds schrijven, verandert het landschap en de kleur van de aarde: deze is terra cotta rood. We zien veel gewassen: graansoorten, fruitbomen en zonnebloemen. Ook zien wij de laatste koolzaadvelden die op oogsten staan. Plotseling ziet Henk een vos oversteken, dus✋. We staan en zijn gelijk stil. Hij loopt door het gras, gaat laag in aanvalshouding en springt op en vangt zijn prooi. Reinaert loopt rustig verder op zoek naar een volgend slachtoffer. Als de zon er eindelijk is lijkt het wel een krekelconcert. Ook zien wij op meer plekken zwembaden, alleen gebruiken wij deze niet. In een bosrijke plek is een camping met reeds ingerichte luxe tenten, ze staan in een prachtige omgeving. Vlak voor Perigueux lopen wij langs Chateau de Caussade. Dit kasteel had model kunnen staan voor tekenaar Hal Foster van Vailiant. Het kasteel is in de eerste wereldoorlog gebruikt als krijgsgevangenkamp voor de Duitsers. Het is een voorloper van Colditz. Ondertussen is Therese bij ons aangesloten. Voor Perigneux nemen wij wat drinken, het is nu warm. We lopen de stad binnen met zijn karakteristieke straatjes en halen onze tampon bij de catherdaal en zoeken onze ADP op. We zitten op de 5 de etage bij meneer en mevrouw Voisin, zij is oud lerares Engels, dus dit praat weer heerlijk makkelijk. We gaan samen met Louise, haar zoon en zuster uit eten. Later komen hier ook Theresse en de twee zweedse dames bij.

1. Francis:
    6 juni 2015
    Lekker vroeg op! Nog vroeger dan ik. Ben benieuwd of Julie van de Voisinnen een Engels ontbijten krijgen! Ik hoop het voor jullie, gebakken eieren met spek, gebakken tomaatjes, toast en een paar worstjes. Heerlijk. Slaap lekker voor straks!
  2. Tinie Hoetjes:
    6 juni 2015
    De eerste foto van 6 juni vandaag, is die gemaakt door Reintje de vos?? zo uit de hoogte?!!Meer WATER drinken met die warmte hoor!
    Ga zo door, groetjes van ons!!XXX
  3. Gerard:
    6 juni 2015
    Lieve mannen, volgens de cijfertjes zijn jullie nu over de helft heen.
    Proficiat, nog een leuk stuk weg om van te genieten.
    Voor de(eindelijk weer eens bijgewerkte) cijfers zie http://www.ursem.info/
  4. Renate:
    7 juni 2015
    Ha!! Over de helft!! Nog maar een klein halvie te gaan! Hajetoo mannen :-) en prachtige beesten zijn vossen ja...wij zitten nu in Lamorcine vlak bij Chamonix..prachtig die grote witte toppen zeg...
  5. Truus Ursem:
    8 juni 2015
    Wat n mooie flora en fauna beleven jullie.Geweldig dat jullie over de helft zijn,t zwaarste komt nog ben ik bang.Jullie zijn ondertussen wel heel wat gewend en goed getrained!!!Was weer n mooie dag voor jullie,succes en geniet ervan liefs Rein en Truus.
  6. Armanda:
    9 juni 2015
    Hej mannen,

Van de wwek vernomen van mijn ouders dat jullie samen lopen met nog een meneer uit Noord Holland.
    En wat blijkt hij het wandelmaatje van mijn ome Hans uit Breezand.
    Zo zie je maar weer de wereld is klein zelfs op jullie wandeltocht

Gr. Vanuit Stompetoren