Sauveterre-de-Bearn - Ostabat 24 km

21 juni 2015 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Na een Frans ontbijt gaat Henk apart weg via een D weg, Loek en Paul volgen de route. Het gaat flink omhoog via een rotspaadje tussen de bomen. We stijgen verder, maar dit is verkeerd. Flink zweten, omdraaien en terug. De omgeving blijft heuvelachtig, dus dit doen we nogmaals. (nu via de route). Na 12 km komen Loek en Paul aan in Saint-Palais waar we koffie nemen en Paul een Plat-du-Jour, maar nu voor de weekend prijs € 16,-- oeps. We lopen de stad uit en verder omhoog. We komen bij het Gibraltar punt. Hier komen 3 pelgrimsroutes bij elkaar naar SJDP. We beginnen aan onze laatste klim: Chapelle de Soyarza. We hebben hier een prachtig uitzicht en er zijn meerdere pelgrims ( wederom Cor Mooij ). Wij nemen hier de tijd om van te genieten. Henk is al in Ostabat en wij lopen de laatste 4 km snel door. Voor het plaatsje nemen wij een paadje, Loek noemt het een spannend monnikenpaadje, donker en over een stenen vochtige ondergrond. Henk zit met meerdere pelgrims gezellig te praten en wij sluiten aan. Na 45 minuten lopen wij de laatste kilometer naar onze gite. Er is WIFI en Paul heeft FaceTime contact met zijn wandelgroep. Het is heerlijk om ze allemaal te zien en spreken. Om 19.00 eten wij met 20 mensen aan 2 grote eettafels. Het eten, met de wijn, is super: soep, rauwe ham, aardappel/vlees gerecht, schapenkaas, taart en koffie toe. Buikje rond. voor en na het eten werden wij verrast met liederen van de "zingende Bask", er werd voluit meegezongen. De gite is ingericht voor ongeveer 40 mensen. Eigen kamers en een groot balkon met een super uitzicht.

1. Francis:
    21 juni 2015
    Zo, vanaf 1 april op pad en het wordt er zo te lezen zeker niet ongezelliger op! Leuk hoor!
  2. Tinie Hoetjes:
    21 juni 2015
    Hoi mannen,Volgens ons gaan jullie steeds meer genieten, een paar km om is geen punt meer voor jullie, maar het is wel de bedoeling dat jullie T.Z.T toch weer naar huis komen hoor!!groetjes van ons!!xxx
  3. Edith:
    Hallo mannen,
    Wij staan momenteel nabij Sarlat,het was de bedoeling jullie in te halen, maar dit gaat niet lukken. We wensen jullie een goede reis, en lezen met plezier jullie verhalen.
    Het is hier warmer, dan bij jullie nu, we begrepen dat het 17 gr is?groetjes van ons
  4. Hans vd Hoeven:
    Hoi mannen,
    Dat is gezellig zeg zo met elkaar. Nog even en jullie zijn in Spanje. Met nog flink wat mede wandelaars de rest van de route...... Dat wordt misschien even wennen of juist super. Nieuwe kansen, nieuwe herinneringen aan deze toch wel zeer bijzondere onderneming!
    Hartegroet van Marie
  5. Elly Teitsma:
    22 juni 2015
    Hoi Paul,
    Het was inderdaad heel leuk om op dat moment even contact met je te hebben. Je was even deelgenoot van ons gezellig samenzijn na de wandeling! Jullie avond had ook een hele gezellige voortzetting las ik. Top! Groetjes!
  6. Pieter Bakker:
    22 juni 2015
    Paul, a.s. woensdag catannen bij Ger. We zullen proberen met je te facetimen. Hopelijk heb je wifi...