Santiago de Compostella

31 juli 2015 - Santiago de Compostela, Spanje

Wederom uitgeslapen en om 9.00 de stad. Nogmaals de kathedraal bekeken met zijn drukte. Hierna een ontbijtje met een Bocadillo ham/kaas. We hebben de grootste Mercado van Spanje bekeken: de versmarkten veel vlees, vele vissoorten en groentenmarkt. Paul heeft 2 geglazuurde tegels als souveniertje gekocht met het Santiago teken de schelp en de bekende gele pijl. Op de hotelkamer wat gerust en de vele reacties bedankt die wij op de blog kregen. Om 18.00 zaten wij klaar in de kathedraal voor de mis van 19.30. We hadden een prachtige plek in linkerzijbeuk voor het wierookvat de Botafumeiro. Met 5 mensen wordt deze omhooggetrokken en door het schip van de kathedraal getrokken. Dit is een indrukwekkend ritueel wat we niet hadden willen missen. Nog ff een hapje eten met zijn tweeën  en om 22.30 weer terug op de kamer. Henk gaat om 9.00 met de bus naar Muxia en Paul moet zich tot 12.00 vermaken in de stad voordat hij naar het vliegveld gaat.

1. Greetje:
    31 juli 2015
    Henk hoe ga jij naar huis???
  2. Elly Teitsma:
    31 juli 2015
    Paul een hele goeie thuisvlucht en welkom weer op Neerlands bodem!
    Henk een prettige voortzetting naar Finisterre!
  3. Renate:
    1 augustus 2015
    Goedemorgen mannen..hoelang is het rijden naar Muxia? Zwembroek in aantocht? En paul, hoe vlieg jij? Via Madrid of Parijs? Als je om 12:00 al weg moet, met de bus naar het vliegveld neem ik aan en dan pas 7 uur later op Schiphol?? Voor beide een goede reis!!!!
  4. Francis:
    1 augustus 2015
    Nog ff jongens! Veel plezier nog.
  5. Sjaan Pepping:
    1 augustus 2015
    Paul, een goede terugreis en welkom in ons zonnig Nederland. Henk ook nog 'n paar goede dagen toegewenst.
  6. Annemarie Sinnige:
    1 augustus 2015
    Henk en Paul, vandaag scheiden jullie wegen. Vanaf hier gaan jullie apart verder, met elk zijn eigen herinnering aan deze bijzondere reis. Fijn dat jullie dat met ons hebben willen delen.
  7. Marita Proper-Ham:
    1 augustus 2015
    Henk en Paul Hartelijk willen wij jullie bedanken voor jullie mooie verhalen over jullie tocht naar Santiago.
    We hebben er van genoten.
    Hopelijk horen we ook nog wat over jouw laatste stuk Henk en goede reis naar huis voor Paul. Hartelijke groeten van Jan en Marita Proper
  8. Margrethe:
    2 augustus 2015
    Hoi Paul en Henk, dank jullie wel voor het delen van jullie ervaringen. Ik keek er elke dag naar uit, dus ik ga jullie missen.
    Wel thuis alletwee. Succes met de terugkeer in het 'gewone leven'.
  9. Evert Slager:
    2 augustus 2015
    Geweldig mannen dat jullie ook in Santiago zijn aangekomen, wij zitten ondertussen al weer een week in Nederland. Henk succes met de laatste loodjes en Paul een goede thuiskomst gewenst. Een "diesel uit het noorden ".