Reliegos - Leon 23 km

13 juli 2015 - León, Spanje

Om 5.30 starten Paul, Wim, Klaas en Frieda voor de etappe naar Leon. Het is een beetje fris, maar zodra je loopt wordt het weldra warmer. We lopen de hele route langs de N601 die in het begin heel rustig is. Wim en Klaas lopen samen en Frieda en Paul volgen. Het is fris maar dit verandert snel. Het landschap is glooiend en vele kleuren doemen op door de verschillende gewassen. In Mansilla de las Mulas gebruiken wij het ontbijt en zien life de stierenrennen in Pamplona. De rit duurt  2 minuten, en de nabeschouwing ongeveer 3 kwartier. Hierna gaan Wim en Klaas er vandoor en Frieda en Paul keuvelen gezellig verder. Het wordt weer vlakker en warmer. Wij nemen een cola voor Puenta Villarente en steken de Rio Porma over via een Romeinse brug met 7 bogen. Door de jarenlange droogte stroomt de rivier maar onder een boog. Het dorp is langgerekt en druk, Paul kijkt bij een bushalte voor de timetable. Deze is er niet en Frieda informeert bij een mevrouw of er een bus naar Leon gaat. Binnen een minuut stopt deze voor de halte en wij springen erin. Paul stuurt sms'jes naar Klaas en Wim. Wij zien de laatste stevig doorstappen. Bij het busstation lopen wij nog een kilometer en we zijn bij onze hostal. Henk haalt wat lekkers en nadat wij ons opgefrist hebben zitten wij in het park te genieten. Wim en Klaas komen er ook bij, deze hebben de complete etappe gelopen. Frieda gaat een tukje doen, Tanja, Klaas en Janne gaan de stad in en Wim, Paul en Henk doen dit op eigen gelegenheid. We nemen foto's bij de kathedraal en besluiten om 20.00 te gaan eten bij een Italiaans restaurant. Het is een echte Italiaan met goede gerechten. We gaan voldaan naar bed om 22.00. Frieda heeft wat peregrinos ontmoet en komt wat later thuis.