Leon - Villar de Mazarife 23 km

14 juli 2015 - Villar De Mazarife, Spanje

Om 5.00 gaat de wekken en wij nemen afscheid van Janne & Klaas en Tanja. Het was een leuke onderbreking van onze Camino. Zij gaan door naar Frankrijk waar zij een groot "Archeon" themapark gaan bezoeken. De 4 Peregrinos lopen 8 km door de stad en hebben ontbijt in een leuke bar. Na Leon splitst de route zich in een landelijke en een snelle route. Om niet te vroeg in Santiago aan te komen nemen wij de landelijke. Deze is afwisselend en zonder autogeraas. Wij drinken wat donativo in Chozas de Abajo, een knoekendorp. Wij hebben sinds 6 dagen onze volle rugzak weer op en dit loopt wat langzamer. Uiteindelijk komen wij rond 13.00 aan in Villar de Mazarife. Paul maakt zich druk over 2 kamers die besproken zijn en er is een maar 1 gereserveerd. Alles komt op zijn pootjes terecht en we hebben een heerlijk pelgrims menu (tot nu toe de meest gevarieerde in Spanje) na het diner wordt er Spaanse muziek gespeeld door een Amerikaanse pelgrim.

1. Tinie Hoetjes:
    14 juli 2015
    Ja het word weer afzien zonder Tanja en de kids, Klaas kreeg er ook zin in om te lopen he? Wie weet gaat hij ook nog wel eens lopen als hij gestopt is met werken!!Groetjes van ons XXX!!
  2. Gerard:
    Hoi Mannen.
    Genieten jullie nog steeds van "de weg er naar toe" ?
    Wij wel van jullie mooie verhalen.
    Hoop dat de laatste loodjes (nou ja .... de afstand van Nederland in de lengte 321 km nog !!) jullie nog veel moois mogen brengen.
  3. Francis:
    Geen taxi meer......:/(
  4. Renate:
    15 juli 2015
    Ola, doen jullie goed dat jullie de landeljke route nemen ipv de snelle, saaie route. Jullie moeten voornamelijk genieten!! Hoe kan het dat jullie eindelijk weer met een volle rugzak lopen? Kon er telkens wat bij Tanja in de auto? Mooe foto van die middeleeuwse muur (van de dag ervoor) ..Hier regen;-( Maar koud is het niet. Van het weekend wordt het weer zomers! Dan kan Valerie weer in dr badje in de tuin..
  5. Marijke en Arie:
    15 juli 2015
    Wat gaan jullie goed zeg, ruim op tijd voor Sia's verjaardag klaar!
  6. Dick Bruijn:
    15 juli 2015
    nog veel succes en moed voor de laatste loodjes.
  7. Truus Ursem:
    15 juli 2015
    Ik had gedacht dat ze mee gingen tot t eindpunt!!Hebben jullie n bepaalde data in t hoofd om aantekomen?Lekker bijtijds binnen,geweldig hoor dan heb je ook n goeie maaltijd verdiend!!Succes voor de laatste loodjes.Wij gaan zaterdag voor n week naar Venlo,internationaal vliegkamp.Daarna voor n dag of 10 naarTerlet met t hele gezelschap.Ais de mannen vliegen gaan wij fietsen leuke vooruitzichten tot horens.