Oignies-en-Thierache - Rocroi 18 km

20 april 2015 - Rocroi, Frankrijk

Ook nu vertrokken wij met prachtig weer uit Belgie naar Frankrijk nu definitief. Eigenlijk de hele dag door mooie, dichte en eenzame bossen gelopen. Het wandelen, zeker met deze natuur, gaat ons beide goed af. Wij lopen gemiddeld 4 km per uur en hierbij komen nog de pauzes. Geen blaren of pijnlijke voeten. Wij hebben redelijke energie over als wij aankomen. Paul heeft 's morgens geen last van hielspoor zodra deze in de Crocks stapt. De laatste 3 km liepen we langs de weg dus dat was niet bijzonder. De aankomst daar en tegen in Rocroi was mooi: vestingstad uit de 16de eeuw in perfecte staat. Bij de T.O. logies betaald en de deurcode gekregen van onze gite de pellerines. Heropend in maart 2014 en het zag er strak en kantig uit. Hier was aanwezig Sebastiaan uit Brussel (Camino adict) en later kwam Maxim uit Haarlem binnenlopen. Maxim is 18 jaar, heeft een beperkt budget en geen kaarten of zoiets. Wel heeft hij een gitaar en mondharmonica mee. Op het plein hebben we met zijn 4en gepraat en gezongen. Wij namen een magnetron maaltijd en Henk ging vroeg naar bed. Paul liep een rondje om en door de vesting heen en dronk hierna wat koffie met Maxim.

1. Hans vd Hoeven:
    21 april 2015
    Viva la France!
    Ik ben blij dat het zo goed met jullie gaat. En wat een mooie tocht!
    Veel liefs
    Hans
  2. Tinie Hoetjes:
    21 april 2015
    Hoi mannen, het gaat heel goed met jullie zie ik, jullie moeten de groetjes hebben van Harm en Es en succes van de mannen, en van ons natuurlijk!!!