Ledigos - Sahagun 18 km

11 juli 2015 - Sahagún, Spanje

Na 2 dagen met langere etappes, kiezen wij vandaag voor een korte van 18 km naar Sahagun. Dit is een wat grotere stad, hopelijk hebben wij hier wat meer keus uit restaurantjes etc. Wij vertrekken om 6.30 met Klaas & Janne, Henk, Wim en Paul. Het landschap is totaal verandert sinds de Meseta: glooiend en weer verschillende kleuren van landbouw. De velden met zonnebloemen kleuren geel (lijkt op de koolzaadvelden in Noord-Frankrijk) verschillende beige tinten van de graansoorten en het groen van de jonge zonnebloemplanten. Met de zon in de rug lijkt het of je aangekeken wordt door tienduizenden oranje ogen met gele wimpers. In Moratinos voegt Frieda zich bij ons. Henk, Paul en Janne eten in een restaurant die is uitgehouwen in een berg. Modern en strak. In deze berg hebben wat alternatievelingen ook ECO woningen gemaakt. Sommige in goede, andere in vervallen staat. Paul loopt een eind op met de Duitse Verena. Wij komen in Sahagun aan langs de plaatselijke arena voor het stierenvechten. Deze week eindigt in Pamplona de bekende stierentocht door de straten. Elke ochtend om 8.00 begint deze en dit zien wij live bij het ontbijt. In Sahagun is markt en het is gezellig druk. Henk, Paul en Frieda kunnen de hostel niet vinden en wachten op het terras op Tanja en de andere 3. We drinken wat en lopen naar de hostel. Hierna kopen wij wat olijven, kaas, pinda's, pepers etc. en drinken een wijntje. Hierna is iedereen aan een schoonheidsslaapje toe. Om 19.30 gaan wij op zoek naar een restaurant met zijn 7en. We komen op het centrale plein en zetten 2 tafels tegen elkaar. Frieda bestelt wat Spaanse gerechten: calimari, pulpo, patata brava, vleesschotel en groente. We zitten heerlijk te smikkelen en het is gezellig. Om 22.00 taaien wij af, morgen 30 km.

1. ELLY:
    11 juli 2015
    Mooie foto,s leuke verhalen,en we slaan dat nare stieren pesten maar gauw over!!!!!
    Fijne tijd met de familie toegewenst!

XXX Elly
  2. Kitty Schagen:
    11 juli 2015
    Wat leuk Pamplona. Ben gek op stieren. Lijkt me ook wel spannend als jullie door de zonnebloemen zo vurig worden aangekeken. Toppie gast goed zo
  3. Annemarie Sinnige:
    11 juli 2015
    Wat een dag weer voor jullie. Ik zou zo willen aanschuiven. Hier in een wonderschone omgeving ook heerlijk gegeten en genoten van fijn gezelschap. Fijne avond!!!!!
  4. Francis:
    11 juli 2015
    Wij zijn nu in Praag. Als de ursemmers een tip hebben, altijd goed. De fotos zijn idd mooi, altijd lek, zo n lange schaduw. Groetjes van ons allemaal!
  5. Renate:
    11 juli 2015
    De foto's komen weer mooi op jullie blog, en mooie foto's hoor! En op de kaart lijkt het alsof jullie zeker over de helft van het Spaanse deel al zijn! Wel grappig met dat stierenvechten Enzo, jullie krijgen zoveel Spaanse gewoontes mee, kunnen jullie al een leuk woordje Spaans inmiddels? Hier was het ook heerlijk warm vandaag dus Valerie lekker gespeeld in dr badje in de tuin!
  6. Gerard:
    Hoi Mannen,
    Jullie zijn de 100 dagen gepasseerd, H U L D E !
    I heb eindelijk de cijfers weer eens kunnen bijwerken
    (kijk maar op http://www.ursem.info )
  7. Tinie Hoetjes:
    12 juli 2015
    Hoi Dames en Heren. Het gaat goed he, nog een stukje van 433km en dan zijn jullie er, wij zijn trots op jullie hoor!!! Hier gaat het ook goed.We blijven jullie volgen en kijken met smart weer naar het volgende reis verslag!! groetjes van ons!!XXX