A Brea - Lavacolla 17 km

28 juli 2015 - Lavacolla, Spanje

Geen wekker gezet deze keer, dus om 8.00 wakker! In de hal stond yoghurt en fruit klaar voor ons ontbijt. Op de kamer zetten wij thee. Precies om 9.00 lopen wij ons pension uit naar de route. Het is bewolkt, fris en niet druk op de route. Deze loopt nog steeds door bospaden en langs kleine boerendorpjes. We kunnen koffie en thee drinken en nemen hier de tijd voor. Verderop nemen wij weer koffie en thee en een bolletje kaas/ham. Op beide terrassen komen wij de familie (opa en oma, moeder en 2 dochters) tegen uit Vught. Opa en dochter nemen op beide terrassen een biertje, zij slapen in hetzelfde dorp en het is niet ver meer. Wij lopen om het vliegveld van Santiago heen en zijn in Lavacolla. De was moeten wijzelf doen. 's Avonds eten wij een menu del Dio en deze smaakt perfect: Russisch salade vooraf en lekkere kip als hoofdgerecht. Wijntje en water erbij. Morgen om 6.00 eruit voor de laatste 10 km. Wij willen vroeg arriveren voor onze "Compostella" en de mis in de kathedraal.

1. Annemarie Sinnige:
    28 juli 2015
    Paul en Henk, wat een prestatie! Morgen de laatste etappe. Denk eens terug, de eerste kilometers die jullie op de 1ste dag liepen. Onwetend van wat jullie te wachten stond. Slaap lekker, geniet morgen vanjullie aankomst in Santiago de Compostella. Lieve groet uit Liempde
  2. Renate:
    28 juli 2015
    Wow, laatste dag lopen Paul en voor jouw Henk natuurlijk ook een behoorlijk mijlpaal na al die maanden wandelen! In the pocket zeg ik maar, ik vind het helemaal te gek van jullie hoor! Geniet van jullie laatste etappe samen morgen en natuurlijk van de mis in de cathedraal. En op rijd zijn voor ' De Compostella' ...bedoelen jullie daar iets speciaals mee?
  3. Renate:
    28 juli 2015
    Hmm, schrijf ik net een heel verhaal, heb ik zeker niet geplaatst ofzo?? (Nogmaals) veel plezier van jullie laatste etappe samen morgen en wat hebben jullie een mooie ervaring opgedaan in die 5 maanden, top!!
  4. Hans vd Hoeven:
    Lieve Henk,
    Morgen is hrt zover dan dan komt je droom van dertig jaar geleden uit!! Lopen naar Santiago. We hebben er veel over gepraat en jij maakt het waar. Wat heerlijk voor je man.
    Veel liefs van Hans en Marie.
    Natuurlijk ook de gelukwensen voor Paul die toch maar evrn met zijn grote broer meeloopt naar het verre Galicie.
  5. Elly Teitsma:
    28 juli 2015
    We zijn er bijna..... Dreams comes true! Geniet van jullie laatste 10 km. samen morgen en bij de mis. Misschien wel een kippevel moment! Henk nog mooie, gezellige wandeldagen naar Finisterra!
  6. Elly:
    28 juli 2015
    Henk en Paul wat een super prestatie en morgen jullie einddoel bereiken. Geniet van de laatste kilometers en geniet van deze laatste wandeldag. Groetjes, Elly
  7. Francis:
    29 juli 2015
    Tja, bijna tijd voor nieuwe plannen! Toppie mannen!
  8. Sjaak en Marijke Tijm:
    29 juli 2015
    Grote klasse mannen, Diepe buiging en applaus van ons.....
  9. Sjaan Pepping:
    29 juli 2015
    Wat mooi, een droom waarmaken. Nu is het zover, de laatste dag. Geweldig mannen, diepe en diepe bewondering voor jullie. Ik hoop veel van de verhalen te horen. Bedankt voor de prachtige verhalen en mooie foto's. Ik heb er van genoten. Ik wens jullie morgen een prachtige dag en besef wat jullie bereikt hebben, klasse mannen.
  10. Therese:
    29 juli 2015
    Van harte proficiat Henk en Paul met jullie fantastische prestatie!
    Jullie hebben de oorkonde vast al in ontvangst genomen en inmiddels een indrukwekkende mis in de kathedraal gevolgd en nu… op het terras tegenover de huiskamer?
    Paul jij nog veel succes met de wandeling naar Finisterre. Henk, er gaat ook een bus met twee uur reistijd naar Finisterre vanuit de grote bushalte in Santiago. Dan kun je de ondergaande zon zien rondom tienen en het 0.00 km paaltje bij de vuurtoren.
    Succes met de laatste momenten van deze camino reis en een warme groet, ultreia.
    Therese.
  11. Tinie Hoetjes: