Cravant - Arcy-sur-Cure 12 km

10 mei 2015 - Arcy-sur-Cure, Frankrijk

Het ontbijt voor 2 ipv een vol hotel. We gaan een korte wandeling maken 12 km. Dus starten wij laat. Om 11.00 beginnen wij met een lekker klimmetje door een krap bospad. Hierna lopen wij over een open gebied en na 2 km dalen wij af naar Accolay.  Deze stad is bekend geweest om zijn keramiek, dit is te zien bij het entree van de stad. Om de hoek van kerk staan zittafels met mensen en er wordt muziek gespeeld. We gaan zitten en nemen een wijntje en brood met kruiden en gesmolten kaas. Het is erg gezellig en we nemen nog zo'n  lekker hapje met wijn, die wij aangeboden krijgen. Het loopt ten einde en we krijgen nogmaals een lekker hapje. Dan komt Marie-Helene op ons af en zegt dat wij vanavond bij haar slapen. Francesco heeft dit al doorverteld aan haar. De afspraak maken wij met haar om na 16.00 aan te komen. Par de problem. We lopen verder langs de rivier de Cure, een prachtig pad in de schaduw, het is 27 graden. We eten een appel en drinken wat in Bessy-sur-Cure en lopen op advies langs de weg naar Arcy-sur-Cure. Hier ontmoet Henk een Fransman die wandelt en Spaans aan het leren is. Hij wil binnenkort naar Zuid-Amerika. Wij komen vroeg aan in Arcy-sur-Cure en lopen langs het café. Paul hoort knocking on heavens door van Bob Dylan en we gaan naar binnen. Hier speelt een Nederlandse gitariste, Jeanet. Zij zingt en wordt begeleid door de café eigenaar. Het is erg gezellig en druk en we komen erachter dat er meer Nederlanders in de zaal zitten. Deze komen al jaren op de camping in de buurt. Jeanet is getrouwd met Thiery. Wij zitten later aan tafel met deze 2 samen met Eef en Rinus uit Middelburg. Het is zo 18.00 en we lopen naar Marie-Helene die ons al verwacht. Wij krijgen heerlijke groentesoep, omelet met gebakken aardappelen en een chocolade toetje toe. Hierna koffie met cake. Wij genieten van haar uitzicht vanaf haar terras en praten over haar Camino die zij gemaakt heeft in 2010. Het was een prachtige zondag met mooi weer, leuke route en leuke mensen die wij ontmoet hebben.

1. Gerard:
    10 mei 2015
    Het klinkt als een mooie dag mannen.
    Genietend van landschap, mensen, eten en drinken.
    Het leven waard zo denk ik !
  2. Renate:
    10 mei 2015
    Hey Paul, een nieuwe coupe zie ik! Lekker fris en makkelijk zo'n pelgrim modelletje :-) super warm bij jullie zeg maar hier hebben we vanmiddag ook lekker buiten gezeten!
  3. Hans vd Hoeven:
    10 mei 2015
    Wat een mooie omgeving he, we kennen het. Wij hebben ook het pad langs de Cure gelopen. Nog een paar dagen en dan zien we jullie. Ik verheug me er op.
    liefs
    Hans en Marie
  4. Annemarie Sinnige:
    10 mei 2015
    Wat een heerlijke "laat maar waaien" dag. Hier ook hoor, weliswaar niet zoals bij jullie met exotische namen, maar toch......, het was een moederdag met een gouden randje....., morgen weer maandag, dus deze prachtige zomerse avond buiten gaan we afsluiten. Bonne nuit!
  5. Truus Ursem:
    11 mei 2015
    Wat n leuke dingen beleven jullie samen,ik geniet ervan.Wij hadden Simone en Bianca op de koffie ,het was goed weer dus lekker buiten.Van Judith n wats app i.v.m. Moederdag. Jammer dat ik niet weet hoe jullie n foto kan sturen!Liefs.
  6. Marijke en Arie:
    11 mei 2015
    Wat een heerlijke zondag vol leuke ontmoetingen!
  7. Tinie Hoetjes:
    12 mei 2015
    Als een balletje aan komen bij Marie-Helene en dan nog 2 uur te laat ook!!! Kun je niet maken he?XXX