San Cibrao naar Viveiro 30 km waarvan 12 km gelopen

25 augustus 2021 - Viveiro, Spanje

12 km dat klinkt zo gemakkelijk Dat lopen we iedere week wel en keer zou je zeggen. Maar dat geldt niet voor dit gebied. Hier tellen de km dubbel. Ik zal het je allemaal uitleggen.

Gisteravond hebben wij weerbij de "buurman" gegeten. We vonden hem wel aardig. Maar vanavond was dat anders. Uitgelegd via Google translate wat wij graag wilde eten en het mocht wel iets duurder zijn zo zeiden wij. Hij had er duidelijk minder plezier in als gisteren. De vaart zat er flink in, hij wilde denk ik snel klaar zijn. Toen afrekenen.................dit was toch geen Menu Del Dia prijsje!  Henk betaalde met tegenzin want zo geweldig was het eten nou ook weer niet. Maar oke het is wat het is.

De wekker ging vandaag om 7.30 uur maar Henk was al uren wakker. Hij had slecht geslapen. Maar toch ging hij na zijn douche de stad in om bij de bakker vers brood te halen. Hij wilde niet bij de buurman" ontbijten. Die had ons zo afgezet met die man was hij klaar. Maar helaas de bakker was nog dicht. Dus hebben wij er een bak koffie gedronken en Wil een verpakt droog cakeje. Toch nog gevraagd om een stuk stokbrood van gisteren, hadden we in ieder geval iets als de honger toe zou slaan (vooral bij Wil) we hadden ook nog een pakje met wat bezwete kaas en daar zouden we het mee moeten doen. Maar zoals zo vaak komt alles weer goed.

Op tijd kwam de taxi ons ophalen. Ze heeft ons een stuk verder op de route gebracht. Een rit door het binnenland door authentieke dorpjes. Wel leuk eigenlijk. Op een parkeerplaats zette ze ons af, vrolijk werden we uitgezwaaid. Wij op pad en ja hier was de kustlijn weer heel anders. De best wel hoge heuvels of zijn dit al bergen? rezen vanuit het water recht omhoog. We waren onder de indruk van dit prachtige plaatje. Maar het werd meteen een hele uitdaging. Als een stel ervaren klimgeiten gingen wij omhoog. Wil dorst echt niet meer achterom te kijken want ja......daar was de afgrond en de zee. Afwisselend ging dit zo door. Dan weer een stuk bos en een redelijke weg en dan weer een venijnige klim.  We hebben het gered. Later bleek dat we via een gemakkelijker pad hadden kunnen gaan. Eenmaal over de heuvel/berg kwam de zee aan de andere kant weer in zicht. Langzaam aan daalden we af naar zee niveau. En toen kwam daar het terras in het zicht. Ja...........en ook daar de beloning. Een heerlijke verse baguette en een  croissant met jus d`orange en café con leche. Henk had nog steeds niet veel trek maar toen hij dit allemaal zag deed hij toch wel even mee. Na deze heerlijke lunch weer verder. Het werd drukker op de weg en een maal de grens van Viveiro over werd het lawaaierig en heel veel verkeer. We vonden ons hotel, lag aan de andere kant van de stad.  Na een rust moment later de middag weer richting de stad op zoek naar een eethuisje. Daar konden we al om 18.00 uur eten. Heel bijzonder voor Spanje. Na nog wat boodschappen voor morgen te hebben ingeslagen is het voor ons klaar met deze dag.

Op tijd weer slapen. Hopen dat dat voor Henk ook gaat gelden en morgen weer verder.