Van Viveiro naar O Vicendo 19 km

26 augustus 2021 - Porto do Barqueiro, Spanje

Ruta do Mar kent 1 hoofdroute en 1 alternatieve route. Het verschil zit hem in de zwaarte. De hoofdroute gaat meer door de bergen. Wij volgen de alternatieve die de kustlijn volgt. Maar dat wil niet zeggen dat we het gemakkelijk hebben.

Vandaag ging de wekker weer om 7.30 uur. Gedoucht, de rugzak weer ingepakt en dan op pad. Dat was 8.30 uur, op richting de stad. Ons hotel lag er 2 km buiten. Een beetje armoedige buurt. Sowiezo moet je het onderhoud van wegen en huizen niet vergelijken zoals dat in Nederland gedaan wordt. Hier doen ze een beetje aan symptoom bestrijding. Hier en daar doen ze maar wat. (Oh Henk vind het wel meevallen😚) Maar de eerste aanblik van Viveiro gisteren was die van een hectiek door al dat verkeer maar wandelend door de achterstraatjes bleek Viveiro een hele leuke oude binnenstad te hebben. Vandaag hebben we ontbeten in een chique hotel, en de prijzen vielen ontzettend mee. Dus we gingen gesterkt op pad.

Eenmaal de stad achter ons belandde we al gauw weer in het groen. Leuke verassende paadjes en af en toe zien we de zee tussen de bomen door. We wandelen nu echt op de flanken van de heuvels en vandaag hebben we er twee moeten bedwingen. Dat ging niet zonder slag of stoot want het wegdek veranderde in een pad met steenslag. Poeh poeh......omdat de route te lang was voor vandaag hebben we een stukje afgesneden. Dat betekende dat we langs een drukke 80 km weg moesten gaan. Dit was ook weer een lange geleidelijke stijging. Het was alsof we liepen met de handrem er nog op. En de warmte, het was net midden op de dag. Maar goed na zo’n stijging krijg je ook weer de afdaling. En die liep zo richting O Vicendo. Het hotel was snel gevonden en ook de bar voor het dagelijkse biertje. Straks een hapje eten, Henk heeft al een rondje gemaakt om te zien waar dat kan.

Morgen gaan we een stuk met het boemeltreintje. We maken onze dagen en het aantal kilometers niet te lang. We doen dit voor ons plezier en zorgen er voor dat we iedere dag een mooie wandeling kunnen maken. En dat is tot op heden helemaal gelukt.

1. Paul:
    26 augustus 2021
    Zo te zien is het genieten: de wandeling, het landschap en je wandelmaatje😀. Jullie zijn bijna op de helft.
  2. José:
    26 augustus 2021
    Mooie verhalen Henk en Wil. Ik zie het helemaal voor me. Genieten.
  3. Martha Josee:
    26 augustus 2021
    Weer een mooi verslag van jullie belevenissen en mooie foto’s hoor! Jullie genieten en hebben gelijk dat jullie de km lopen voor zo ver het genoeg is voor jullie. En dan de benen omhoog, genietend van een koel biertje🍺👍Groet, Joop en Martha Josee.
  4. Francis:
    26 augustus 2021
    Lijkt allemaal heerlijk! Die stadjes zijn idd aan de buitenkant vaak saai …. Maar ja, dat is ook ik Nederland zo! Wandel ze nog maar een tijdje👍👍👍
  5. Paula:
    26 augustus 2021
    Het is genieten van de mooie omgeving en jullie leuke verhalen en om zo met jullie mee te lopen.
    🤗😀
  6. Tanja:
    26 augustus 2021
    Jullie hebben helemaal gelijk wat het aantal kilometers betreft en zo'n boemeltreintje lijkt me ook heel leuk. Ik ga zelf morgen met de stoomtram naar Medemblik, kun je nagaan.
  7. Ria Penders:
    27 augustus 2021
    Het is een prachtige route! Altijd goed om de mooiste stukjes te pakken. En de afstanden behapbaar te houden.
  8. Joop en Inge Roelands:
    27 augustus 2021
    Wat een leuke verhalen weer over jullie belevenissen! Veel succes gewenst van Joop en Inge
  9. Afra Tromp:
    28 augustus 2021
    Mooie verhalen over een prachtige route. Geniet ervan!