Villar de Mazarife - Santibanez de Valdeiglesias 22 km

15 juli 2015 - Santibáñez de Valdeiglesias, Spanje

Wim en Frieda starten met lopen om 5.30 en Henk & Paul om 6.00. Paul heeft veel last, sinds gisteravond, van zijn rechtervoet. Hij leent de stokken van Henk en loopt een beetje geforceerd maar het gaat. Het landschap verandert weer in glooiende landbouwgebieden met zonnebloemen, graanvelden, peulvruchten en aardappelvelden. We komen zowaar koeien tegen, een ras wat ik niet kan thuisbrengen (vleeskoeien, dat is zeker) en blaarkoppen. Het is hier groen, ze hebben hier een goed irritatiesysteem. Ook komen wij kleine moestuintjes tegen. Wij lopen Hospital de Orbigo binnen over een enorme Romeinse brug. Deze heeft 19 bogen en is de grootste die we te zijn krijgen. Hierna lopen wij door een klein dorp, waarna wij omhoog gaan voor onze slaapplaats: Santibanez de Valdeiglesias. Het gaat omhoog en Henk wil graag zijn stokken terug. No problema en Paul gaat er vandoor. De albergue is niet moeilijk te vinden. Douchen, wassen en siësta.  We zitten in het Spaanse ritme. Het eten is ook prima. Paul wordt hierna onderhanden genomen door Frieda: een voetmassage aan zijn rechtervoet, stevig en lekker

1. Francis:
    15 juli 2015
    Het spaanse ritme.... Voet voor voet ;). Die voet das niet zo mooi, ik hoop voor Paul dat het morgen beter gaat.

Zegen onze voeten
    om in het leven van elke dag
    uw wegen van vrede en verzoening te gaan.

Je hebt ze wel nodig! Verder weer een mooi verhaal!
  2. Dineke:
    Ha Henk en Paul,

Ongelofelijk de afstand die jullie al hebben afgelegd. En wij maar denken dat we jullie in onze zomervakantie in Frankrijk zouden kunnen ontmoeten.
    Veel succes met het laatste stuk ( je)!!!!
  3. Renate:
    15 juli 2015
    Heel veel succes Paul morgen met je voet, hopelijk zijn jullie beide morgen weer fit en hopelijk hebben jullie morgen een mooie wandeling.
    Weltrusten.
  4. Edith:
    16 juli 2015
    Ja, mannen de laatste loodjes, hopelijk gaat het met Paaul
    Zijn voet beter.
    Jullie hebben toch maar al een een hele afstand afgelegd, van huis uit.
    Ja mooi hè , al die graanvelden, en dan die prachtige zonnebloemen.
    Veel sukses, met het laatste stuk hoor!
  5. Wim en Coby Bloothoofd:
    16 juli 2015
    Wij waren gisteren in Heiloo op bezoek en hoorden toen pas van jullie wandeltocht. Thuis meteen de site opgezocht en ....wat een fantastische wandeltocht ! En wat een mooie belevenis !! We hebben genoten van alle reisverslagen en volgen jullie het laatste gedeelte ...Succes !!