Dag 29: 3 mei Santa Marta de Tera - Rionegro del Puente 27 km

3 mei 2018 - Rionegro del Puente, Spanje

Gisteravond kreeg Paul nog iets "zoets" van Claudia. Zij had nog wat zoete cakes die hij natuurlijk opat. De volgende morgen de laatste 3. Ook kwam er een Vino Tinto op tafel. Samen met Henia kwam deze ook leeg. Henk & Paul goed geslapen tot 6.30, de horde ging uit bed. Wij ontbijten in de keuken en rond 8.00 op pad. Wij lopen samen het dorp uit langs heel veel aangeplante Populieren bossen, dit is voor de papierindustrie. Ook wordt het weer aangeplant, dus verschillende hoogtes. Het pad is totaal vlak en we volgen de rivier de Tera. In Olleros de Tera stappen wij de bar binnen voor koffie. Claudia, Gry en Henia zijn er ook. We drinken en eten en besluiten een taxi te nemen met zijn 5en naar Villar de Farfon. We gaan kijken of de albergue plaats heeft. Dit is geen probleem. De albergue is net opgeknapt, schattig en prachtig gelegen. Uiteindelijk wil Henk hier blijven en Paul & Claudia doorlopen. (het is te vroeg voor hun). Henia en Gry rijden door naar Mombuey voor een hotel, Gry is nog te ziek. Henk rijd een stukje mee. Paul en Claudia lopen de laatste 6 km. over een plateau met heel veel krekels en een mooi pad. In de verte bergen met sneeuw.  Wij dalen af naar Rionegro del Puente, waar Henk de bedden heeft gereserveerd. Ook weer een mooie plek voor 30 mensen. Het zijn er 15. Paul haalt het ontbijt voor morgen met een paar blikjes bier. We zitten met een 6 mensen lekker op het plaatsje en Paul belt Sia via de Whatsappvideo. Hij repareert ook de veter van zijn linkerschoen en hoopt dat de zool ook nog meegaat: er zit een scheurtje in de breedte. Hij heeft deze al geprobeerd te lijmen dit hield 1 dag. Zo te horen word er hard gewerkt in Chatel👍🏽😅. Wij gaan om 19.00 de bar in voor de blog en gaan eten in het restaurant naast de albergue.

1. Gerard:
    3 mei 2018
    Paul / Henk even een vraagje: Wat worden nu de volgende etappes om in te plannen ?
    - van Rionegro naar Asturianos (23 km)
    - van Asturianos naar Puebla de Sanabria (15 km)
    zonder tegenbericht neem ik het zo in jullie schema op.
  2. Tanja:
    3 mei 2018
    Toch maar mee gegaan, Henk ?
  3. Truus Ursem:
    5 mei 2018
    Mooie weg langs t riviertje en n prachtig uitzicht op de bergen!Goeie foto's,bedankt.