Dag 28: 2 mei Tabarra - Santa Marta de Tera 23 km

2 mei 2018 - Santa Marta de Tera, Spanje

Gisterenavond in de albergue gezamenlijk gegeten. Soep met veel vermicelli en een rijst gerecht (beslist geen Paella). Heel smakelijk. Om 22.00 ging het licht uit. Letterlijk en figuurlijk. Er zijn 2 hospitaleros: de een zegt wat de ander (Pedro) moet. Pedro is echt behulpzaam: pakt je rugzak af, helpt de dames met rugzak in de slaapzaal, kookt, wast af etc. Wij mogen niets doen alleen doneren. Henk houd woord: geen linzensoep, 2 euro extra! Om 6.30 gaat de bijbelse muziek aan en om 7.00 het licht. De deur is dan open en wij kunnen ontbijten. Koffie, thee, geroosterd brood, 2 soorten jam en vruchtensap. Rond 8.00 lopen wij, het is fris. Lange broek en jas aan. Het landschap gaat heuvel op en af. Veel rechte lijnen (ruilverkaveling) en op het laatst een paar vervallen lemen huizen. Het dorp langs de route heeft geen bar, dus geen koffie o.i.d. Hierna nog 9 km. naar Santa Marta de Tera. Een nieuwe albergue met 12 plaatsen. Wij kunnen terecht en zijn heel blij. 5 Spanjaarden kunnen niet terecht, er is plaats voor 4. Het dorp hiervoor heeft een albergue voor 30 personen, GESLOTEN. De volgende plaats is 11 km verder😬. Paul koopt wat kaas, ham, olijven, brood en wat te drinken. Tussen het wasgoed in eten en drinken wij wat met Claudia. Hierna ff op tuk. Henk schrijft ons in voor € 5,00 p.p. Om 19.00 naar de bar voor de blog en eten: een plate voor € 7,00. Dit viel Henk erg tegen. Patat, bacon en 2 eieren.

1. Renate:
    2 mei 2018
    Ik mis foto's van vandaag? Morgen maar 14 km dan hebben jullie veel tijd om te fotografen :-)
  2. Francis:
    2 mei 2018
    Die muziek is goed voor je! Lekker op tijd weg en een goed ontbijt. Gaat de goede kant op😇😇😇
  3. Truus Ursem:
    5 mei 2018
    Aardige afstand hoor.CNog steeds genieten,hoeveel dagen nog groetjes.