Dag 15: 19 april Caceres - Embalse de Alcantara 27 km*

19 april 2018 - Cañaveral, Spanje

De wekker om 7.00. Beide lekker geslapen. Henk met wat yoghurt op naar de bus. Deze gaat naar het busstation voor de bus naar Casar de Caceres. Paul neemt een ontbijt met thee en Henk koffie. Wij vertrekken met 5 personen en onderweg pikken de bus wat mensen op. In Casar de Caceres verlaten wij de bus en komen er 20 mensen in. Het is 14 graden dus heerlijk. Na 30 minuten komen wij Nora en Helmuth tegen en bespreken de albergue. Het loopt heerlijk over de grindpaden met weidse uitzichten. Schapen en paarden lopen los. Een Milliarios met duidelijke Romeinse letters en later een groepje achtergebleven Milliarios. We moeten onder een nieuwe snelweg, deze is nog niet in gebruik. Na 1 km. komen wij bij de brug van Almonte. Wij wachten op Helmuth & Nora, deze regelen een taxi voor de laatste kilometers. Wij wachten uiteindelijk 1,5 uur en zijn binnen 5 minuten op onze plek. We hadden beter kunnen lopen maar wij hadden dit afgesproken. Wij komen bij een moderne betonnen albergue die is voorzien van alle gemak, luxe hoor. Paddy en Nuala zijn er ook. We douchen en wassen alles en drinken een biertje. Wij eten gezamenlijk op het terras met uitzicht op het meer. Erg gezellig. Om 21.45 neemt Paul 'n laatste wijntje en belt Sia. Op dat moment komen er 2 mensen in het donker met hun hond aan. Zij eten wat en gaan buiten slapen vnw. de kosten.

1. Francis:
    19 april 2018
    Klinkt allemaal weer goed, was het hier maar 14 graden......
  2. Annemarie Sinnige:
    19 april 2018
    Al met al een prima dag, zo te lezen. Heelijk hè...., dan een koud biertje....
  3. Henk ursem:
    19 april 2018
    Francis, het startte met 14 graden maar nu om 19,45 is het nog 25 graden, het is een prima dag met een prima temperatuur
  4. Renate:
    19 april 2018
    Prachtig hè met die paarden zo onderweg..iK heb even gister nog niet gelezen maar was er een rede dat jullie met de bus en taxi gingen?
  5. Tanja:
    19 april 2018
    Wat een mooie dag, mannen: de paden, de paarden en het uitzicht van de albergue !
  6. Elly Teitsma:
    19 april 2018
    Prachtige foto’s van de route en goeie temperaturen. Een mooie wandeling morgen weer!
  7. Jan Stevens:
    20 april 2018
    Is dit de refugio aan het Tajo stuwmeer ? Wat een geluk dat deze weer open is Was ettelijke jaren gesloten Zeer mooie en rustige slaapplaats Prachtige herberg Blijf GENIETEN
  8. Nic:
    20 april 2018
    Wij hebben Andalucia weer verlaten Henk. Het was genieten. Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin en werkt je ribbenkast ook weer mee. Mooi man!
  9. Truus Ursem:
    24 april 2018
    We genieten van de mooie verhalen en prachtige foto's, SUCCES.