Saint-Germain-des-Bois - Champlemy 21 km

14 mei 2015 - Champlemy, Frankrijk

Een  goed ontbijt voor ons, met muisjes en pindakaas. We doen het " doucement" de afstand is 21 km. Henk staat met Gilberthe in de keuken en Paul zit aan de ontbijttafel met Monique. We nemen nog wat foto's en beloven deze op te sturen. We vertrekken om 10.30 op ons gemak. We lopen omhoog door de graanvelden met wijds uitzicht. Het is bewolkt en de temperatuur is gedaald tot 16 graden. In Cuncy-les-Varzy pauzeren wij en Henk ziet een pelgrim lopen. Bij een oude wasplaats (bijna in elk dorp aanwezig)  komen wij Silvy tegen. Wij praten en drinken wat en het blijkt dat zij overmorgen in dezelfde pelgrimsherberg slaapt. Wij gaan verder langs enorme graanvelden. In Varzy is alles gesloten ivm Hemelvaart, behalve de Kebab zaak. We eten wat en gaan het laatste stuk door een langgerekt en wijds loofbos. Paul loopt via de kapel Saint-Lazare en na 1 km komen wij weer samen. Op 4 km van Champlemy drinken wij thee in de zon op een stapel houtblokken. Dan verandert het weer, we trekken regenkleding aan en komen kletsnat binnen in Champlemy. Marie Noël Monange spreekt gebroken engels-duits-nederlands. We hangen de kleren te drogen, Paul krijgt wat Nederlandse kranten om zijn schoenen te drogen. Om 18.00 komt de huisvriend Josef uit Maastricht binnen met zijn hond. We laten onze was in de wasmachine stoppen en in de droger voor € 5,00. We krijgen een 4 gangen menu: salade, rijst met haricots en kip, 3 heerlijke kaasjes en aardbeien met ijs en slagroom toe! In de eetkamer eten nog 4 andere Franse wandelaars mee.

1. Fam Huitema:
    14 mei 2015
    Hallo wandelaars .Heb Tanja vanmiddag gesproken en vertelde van jullie wandelingen. En dat jullie te volgen zijn .heel leuk om het verslag te lezen ,met de foto,s erbij. Jammer dat het weer vandaag niet mee zat.wij hadden weer de markt op het kerkplein. Heb jullie wel gemist hoor.nog veel wandel plezier. Groetjes Hans en Hanny
  2. Francis:
    14 mei 2015
    Het leven is goed. Komen jullie ook fietsers tegen?
  3. Renate:
    14 mei 2015
    Bijzonder vind ik die oude kapelletjes/ kerkjes..toen was de wereld nog groen en dun bevolkt...gaaf idee dat je datzelfde kapelletje nog steeds kan zien! Hopelijk morgen weer een droge dag!!!
  4. Monique vd broek:
    Hallo mannen,

leuk om jullie nu zo te kunnen volgen. Nog heel veel wandelplezier, het ga jullie goed!

Groeten Monique vd broek
  5. Sjaan Pepping:
    15 mei 2015
    Wat een prachtige foto's Wat leuk om al die mensen te ontmoeten en hun verhalen te horen. Veel wandelplezier, groetjes Sjaan
  6. Tine van Meurs:
    15 mei 2015
    Geniet van jullie leuke verslagen.
    Jammer dat het weer ging regenen.
    Hopelijk morgen een (niet te warm) zonnetje!
    Groetjes van Tine