Palas de Rei - A Fraga Alta 23 km

26 juli 2015 - A Fraga Alta, Spanje

Na een kop thee en koffie op pad om 7.00. Het is een beetje fris, dus heeft Paul in 2 maanden tijd een shirt met lange mouwen aan. Na 30 minuten kan deze weer uit. We stijgen wat dus je krijgt het warm. Het is weer druk op de Camino en we zien weer bekenden. In San Xulian neemt Paul een zoet ontbijt en Henk loopt door, deze heeft geen trek. We schieten lekker op het is grotendeels een vlak terrein. Voor de derde keer ziet Paul een Zuid Koreaans meisje (ze draagt een Polka dot broek) en ze spreekt goed Engels. Paul zegt dat hij uit Amsterdam komt (Alkmaar is lastig uit te leggen) en Swan komt na de Camino naar een vriend in Amsterdam. Vlak voor Melide komt Paul een wandelaar in tegengestelde richting tegen: Willem. Hij loopt de Camino heen en retour vanuit Saint-Jean-Pied-de-Port. Paul krijgt respect als hij zegt dat hij vanuit Alkmaar is gelopen. In Melide gaan wij aan de Pulpo, de plaats is hierom bekend: octopus. In grote vaten worden deze mals gekookt, geknipt en met olie, Spaanse peper en zeezout gereserveerd. We zitten aan grote biertafels, er wordt heerlijk brood een wijn bij geserveerd. Een dubbele portie kost € 14,--. Hierna is het nog 8 km naar A Fraga Alta. Paul heeft het helemaal gehad en is blij als hij Maria ziet, die het pension verhuurt. Misschien is de rode wijn van Pulpo wel de boosdoener. We laten de was doen en Paul stort in en gaat op tuk. Henk blijft in de tuin met Maria praten. Rond 19.00 gaan wij eten, een enorme salade en als hoofdgerecht: krabbetjes/spareribs. Dit is een welkome afwisseling op het menu del Dio. Als afzakkertje koffie met een likeur 43, heel toepasselijk bij kilometer 43.

1. Annemarie Sinnige:
    26 juli 2015
    Ach Paul, goed voor te stellen hoor. Ineens gaat het licht uit. Was ook een lange dag. Sslaap zachten mocht je nog wakker worden....., maak het niet te laat.
  2. Joop en Inge Roelands:
    Hallo henk en paul,
    Waarom hadden jullie gisteren zo'n lange dag? Was het moeilijk lopen of hebben jullie veel gerust. Wij hadden vandaag voor het eerst onze fleece-vesten vesten aan.
  3. Francis:
    26 juli 2015
    Elke dag feest! Ik ga morgen weer te werk dus doordeweeks geen rode wijn meer voor mij. Succes jullie verder!
  4. Tinie Hoetjes:
    26 juli 2015
    Hoi mannen,Paul leg eens uit wat een Polka dot broek is? Is het misschien wat voor ons??En Paul vlieg jij naar schiphol 1aug of naar Chatel? suc6 nog verder!!XXX
  5. Kitty Schagen:
    26 juli 2015
    Dat klinkt weer ouderwets eten aan grote tafels en wijn. Super gedaan. Een extra lange dag maar veel bekenden dus ook lekker bijkletsen. Mooie omgeving en ola .... zijn inderdaad benieuwd naar de polka broek haha.
  6. Elly Teitsma:
    26 juli 2015
    Jullie zullen ook wel weer blij zijn als het er op zit, de laatste loodjes.......nog ff, pfff
  7. Martha en Joop:
    27 juli 2015
    Heel toepasselijk liquor 43! Hij smaakt heerlijk he? Veel succes hoor! Groeten, Martha en Joop
  8. Edith:
    Hallo Paul en Henk,
    De laatste loodjes hè!, het kan best zijn dat de rode wijn, en de pulpo
    Je naar het hoofd stijgen, doet Paul goed, even lekker uitrusten.
    En heerlijk klinkt het salade met spare ribes .
    En het likeurtje , heel toepasselijk,
    Tot gauw hoor,
  9. Hans vd Hoeven:
    27 juli 2015
    Nog even, mannen. .......op naar de voltooiing van de reis. Even nog de moed erin houden hoor. En met een blij gevoel het laatste stukje voltooen.
    Ik ben net terug van de rondreis in deUSA met man, (klein)dochter en schoonzoon. Zit nu te knikkebollen. Ja ja, dat doet een zeventiger niet zo maar ongestraft! Een lange trip van meer dan 20 uur, met jetlag, was wel een heerlijke vakantie.
    Jullie nog veel moois en avontuur de laatste dagen en tot gauw!
    Hartegroet Marie
  10. Wim en Coby Bloothoofd:
    27 juli 2015
    De laatste kilometers dus nog ' even' !! Die likeur 43 zal goed gesmaakt hebben na zo'n prestatie ...is idd héérlijk !
  11. Sjaak en Marijke Tijm:
    27 juli 2015
    Hoi Henk, geweldig dat je deze tocht tot een goed einde gaat brengen.
    Ik, en de mannen en dames van de maandagavondgym zijn trots op je. Wat zal je een conditie hebben. We zien er naar uit om je weer in ons team te hebben. Winnen is dan een zekerheid. Sjaak.
  12. Siem en Tiny Stoop:
    27 juli 2015
    Het einde van de tocht in zicht. Geniet nog van de laatste etappes.
    Toch wel een TOP PRESTATIE geleverd GROTE KLASSE!
    Dat wordt thuis afkicken want je voeten willen dan toch weer de wandelschoenen aan waarschijnlijk of zijn ze zo versleten dat jullie ze daar laten en hier weer nieuwe moeten kopen voor de volgende tocht?Groetjes uit Noord Scharwoude.