Fraisse - Sainte-Foy-la-Grande 20 km

10 juni 2015 - Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk

We beginnen ons ontbijt met koffie(sticks) thee en brood met jam. Wat blijkt: het regent flink. Paul heeft net zijn regenbroek op de post gedaan. Als wij vertrekken valt het uiteindelijk mee. Loek doet er wat langer over en volgt. Bij de camping ULTREIA in Monfoucon proberen wij koffie te scoren. Dit lukt niet, maar we nemen pauze en er is internet voor Henk. Via de laptop worden zijn medicijnen, n.a.v. bloedwaarden bepaald. Loek komt als een verzopen kat binnen en gaat aan de chocolade. Wij vetrekken met onze regenkleding aan en gaan verder. Het wordt uiteindelijk droog, dus de regenkleding gaat uit. Henk loopt weer als een speer en Paul komt erachteraan. Fluitend loopt Paul naar de verkeerde plaats en gaat via de D20 naar Sainte-Foy-la-Grande. Hij krijgt gelukkig een lift en zit om 14.00 aan de Plat du Jour. Uiteindelijk zijn wij om 16.00 weer bij elkaar en gaan naar de refuge. Deze is sinds maandag open en helemaal opgeknapt. Wij genieten van deze moderne (stortdouche) luxe. Uiteindelijk komen er nog 3 pelgrims binnen: 2 Fransen en 1 Nederlander. Het blijkt een loonpmaatje van Bep & Richard te zijn. Cor Mooij (35 jaar kelner in het Gulden Vlies) 71 jaar uit Alkmaar. Hij loopt ook naar Santiago en loopt harder dan wij. Henk en Loek kopen wat eten en Paul gaat op zoek naar WIFI, deze vind hij om 18.45 in hotel Grande (redelijk vervallen, maar toch). Om 21.00 gaat Paul terug naar de refuge om te eten. Loek en Henk zijn kwaad dat hij zo laat is.

1. Hans vd Hoeven:
    10 juni 2015
    Ai , ai! Dat is me wat!! Gaat Paul nog even z'n best doen om Wifi te zoeken en een verslag maken ..... en dan wordt het helaas laat! Kan gebeuren, mannen.
    Jeeh, wat zijn jullie al een eind opgeschoten zeg! Goed hoor.
    hartelijke groeten van mij.
    Marie
  2. Francis:
    10 juni 2015
    Leuk zo, al die verhalen achter elkaar! En tja, internet.... De tijd gaat dan snel mannen. Geen spannend ontbijtje, jammer. Succes maar weer, hier mooi weer
  3. Tanja:
    10 juni 2015
    Ja, jammer dat ze boos zijn Paul, maar je verhalen zijn weer picobello !
  4. Annemarie Sinnige:
    10 juni 2015
    Jongens, wat een verhalen allemaal weer. Doorgaan zo!!!!!!!
  5. Elly Teitsma:
    10 juni 2015
    Inderdaad, prachtig kasteel en"prachtige" kilometers. Jullie schieten lekker op, maar niet al te veel extra kilometers hoor!
  6. Edith:
    11 juni 2015
    Wat heerlijk, een moderne douche.
    Ja, dat is genieten geblazen. Ja, dat zal je altijd zien, stuur je je regenbroek terug, begint het weer te regenen.
    Nu Paul, we hebben bij Sia kabeljauw gegeten, die wij meegebracht hadden, erg lekker.Dus als je weer terug bent , doen we het nog eens
    Jullie verhalen,heerlijk om te lezen, ( ik kom aan m'n boek niet meer toe, ( grapje).Tot het volgende verhaal, groetjes van ons.
  7. Renate:
    11 juni 2015
    Zal wel lekker licht lopen nu oa kleding en slaapzakken terug gestuurd zijn, dat is die €45 meer dan waard lijkt mij!!! En wel ff een domper, een zwembad waarvan zelfs de bodem is uitgedroogd! Maar ja, er komt vast wel weer wat!
  8. Truus Ursem:
    11 juni 2015
    Jammer Paul geen regenbroek meer,het meeste valt er toch naast!!Sorry ben er nog steeds niet achter wie de emails doet,erg he.Na t meten v.d. bloedwaarden loopt Henk als n speer,dat is opmerkelijk!!Lijkt me niet prettig als je elkaar n aantal uren kwijt bent,ondanks de telefoon.Was Paul in slaap gevallen in t hotel????SUCCES jongensxxx
  9. Patrick Radford:
    12 juni 2015
    Wow! You are now 705 of the way through France. Well done!