Flavignac - La Coquille 31 km

3 juni 2015 - La Coquille, Frankrijk

Om 7.00 stapten wij ons chalet uit, Paul brengt de sleutel naar de Marie en op weg. Henk mist zijn zonnecap.Twee Zweedse dames zijn al om 6.15 vertrokken! Het is heiig en fris. We lopen langs een drukke D weg. Paul ziet een "wilde" Pauw op 15 mrt. In de boom zitten. Na 10.00 is de mist opgetrokken en wordt het warmer. Wij komen bij Lautrette de 2 Zweedse dames tegen, Sanna en Stella en een Nederlandse vrouw Therese. Wij komen deze vandaag nog 2 x tegen. In  Chalus drinken wij koffie en komen erbij: Sanna en Eline, Therese, Louise en haar zuster Rosette en zoon Charles. We hebben chocolade broodjes en het is gezellig. De 3 meiden lopen verder, Loek en Louise lopen samen en wij ook. Gelukkig komen wij verder op bospaden (beschut tegen de zon en een zachte ondergrond). De afstand valt ons mee. Bij Firbeix drinken wij cola en komen Loek en Louise aanstappen. Henk gaat alvast en Paul volgt later. De 3 vrouwen zijn wij kwijt. Wij komen aan in La Coquille en Loek zit op het terras. Deze heeft een lift gekregen, Louise was haar zonnepetje kwijt en ze hadden genoeg gelopen, Louise kreeg last van haar knieën. We slapen in een Accueil Pelerine a Domicile, gerund door een Amerikaans stel die hier nu 7 jaar woont, Heidi and Greg. Een APD heeft pelgrimsprijzen. Deze APD is prima € 30,-- pp. Het avondeten is super: bietensla, aardappelen, wortelen en een kippenbout, ijs met speculaas! En heerlijke koffie toe. Paul heeft nog een uur in de tuin met Greg en Heidi gepraat (wilde eigenlijk Sia bellen). Dit gebeurde later op het toilet om 22.30.

1. Annemarie Sinnige:
    3 juni 2015
    Chapeau jongens! Weer een prestatie neergezet. Fijne avond en welterusten!
  2. Renate:
    4 juni 2015
    Cklinkt weer erg goed en wat ontmoeten jullie veel mensen! In chatel is het ook goed, Valerie slaapt hier als een roosje!!
  3. Tinie Hoetjes:
    4 juni 2015
    't Moet niet warmer worden voor jullie he?? Ik heb te doen met jullie hoor!Suc6 maar weer!!xxx
  4. Koos Pancras:
    Dag Henk en Paul,
    Leuk om jullie zo ook te volgen. Heel veel succes en plezier met jullie tocht/pelgrimage naar Santiago. Geniet maar veel van onderweg. Daar wordt een mens al mooier van.
    Koos