Dag 35: 9 mei A Guidina - Campobecerros 20 km

9 mei 2018 - Campobecerros, Spanje

Henk & Paul beide slecht geslapen. Geen dekens en fris op het eind van de nacht. Om 7.00 ging het licht al aan, waren al wakker. Eruit douchen en wassen. Paul aan het ontbijt in bar Peregrino: toast met gesmolten kaas en ham. We beginnen samen in de mist. A Guidina ligt tussen de bergen in. Het is fris maar na 1,5 km gaan de jassen uit en hebben wij zicht. Langzaam omhoog en komen Henia en Gry tegen. Tot Campo lopen we samen op. Het is weer een fantastisch weids uitzicht. Heuvels, bergen en meertjes. Wij genieten er met z'n 4en van. We rusten een paar keer, drinken en eten wat in kleine gehuchtjes, het zijn boerenplaatsjes. Een aantal peregrinos halen ons in. Rond 12.00 krijgen wij bericht dat wij een kamer hebben in Casa Nunez. We hebben geen haast en lopen rustig verder. Later blijkt dat wij de 2 laatste kamers hebben en de albergue is vol ! Paul is blij dat wij Campo zien: 18 van de 20 km. is over asfalt, dit is slecht voor de voetzolen. Henk heeft hier geen last van. Bijna uitgeput ploft Paul neer en drinkt samen met Henk, Gry en Henia een Cana. Buiten het dorp wordt hard gewerkt aan de AVE, dit merken wij aan de volle restaurants van de arbeiders. Voor Campo wordt een tunnel aangelegd voor de AVE. We checken in rond 15.00 en drinken een wijntje op zijn Ursems. We gaan ons opfrissen en de was doen. Morgen een pittige dag 26 km. en de laatste 400 mrt. omhoog.

1. Klaas:
    9 mei 2018
    Een wijntje 'op zijn Ursems', wat betekend dat? Ieder zijn eigen fles? ;-D
  2. Groetjes Ria Put:
    9 mei 2018
    Wat maak je toch fijne verslagen van jullie tocht Paul. Het is elke dag mee genieten.🚶🏻‍♂️🚶🏻‍♂️👍😎🤓😊
  3. Elly Teitsma:
    10 mei 2018
    Lekker weer om te wandelen, maar toch....na deze heerlijke zonnige week in NL! Ook ik geniet iedere dag van jullie reisverslag! Muchas gracias!