Dag 36: 10 mei Campobecerros - Albergueria 26 km*

10 mei 2018 - Alberguería de Herguijuela, Spanje

Na een heerlijke nachtrust om 7.30 eruit voor ontbijt. Henk banaan met yoghurt en Paul in de bar desayuno met thee. Paul ontmoet Gry & Henia en lopen samen op tot Laza. Wij ontmoeten Henk daar. Onderweg is het landschap prachtig: vergezichten, AVE in aanbouw en mooie vlakke grindpaden. In As Eiras een bar donativo met een zeer gastvrije barvrouw. Uiteraard stoppen wij en drinken wat. Drinken wat: het is de heerlijkste warme chocolademelk die Paul gedronken heeft. Vol, romig en niet te zoet: heerlijk!😊 Nog 6km. naar Laza waar Henk in de bar wacht. Het laatste stuk is over de weg en de allerlaatste 6 km. omhoog. Warm en kaal. Dit is een killer. We komen aan in Alberqueria waar de "bar" is met de schelpen van Luis. Heerlijke jaren 80 muziek. We douchen en wassen ons en de 2 dames lopen nog verder👍🏽. Het is genoeg voor ons. Goede uitgeruste albergue met eten etc. Toch kiezen wij om in de bar te eten.   Wij drinken een wijntje vooraf: € 3,-- per fles😀. Voor de bar strijkt er een Spaanse familie met kinderen, kleinkinderen etc. neer en bekijken de schelpenbar en drinken allemaal wat, gezellig druk. Wij eten vers opgewarmd brood wat gevuld is met vlees groenten en uien. Het komt bij de Pandaria vandaag, erg lekker. Om 22.00 liggen wij erin. Een albergue voor 24 personen en gevuld met 7 !   Hierdoor slapen en Paul goed.

1. Francis:
    10 mei 2018
    Het is weer mooi mannen!
  2. Elly Teitsma:
    10 mei 2018
    Bar Donativo, achterafstraatje? Wel heel gaaf, zie ik me ook wel zitten😅 Knappe wandeling weer,
    26 km.!!
  3. Truus Ursem:
    10 mei 2018
    Eva t byzonfer die bar met schelpen: Louis??Dus t end is in zicht? Weer mooi en ergens weer jammer misschien??
  4. Annemarie Sinnige:
    10 mei 2018
    Ten cuidado! Wijn onder €3....
    Morgen moeten jullie weer....
    Vandaag was dus ok. Nog even, het eind komt al in “zicht”....
  5. Henk ursem:
    10 mei 2018
    Elly, het was een bar in een gehucht, maar lekker😊
  6. Henk ursem:
    Ola Truus, de eigenaar is Luis. We hebben nog ruim 2 weken om te genieten
  7. Henk ursem:
    10 mei 2018
    Annemarie, wij passen op dat weet je.
  8. Tanja:
    10 mei 2018
    Aha, weer de echte Spaanse warme chocolademelk gevonden ?
  9. Marian Kos:
    10 mei 2018
    Goede stukken, lastige stukken, een goed verblijf, een wat minder goed verblijf, maar het lukt jullie! Super :)
  10. Marijke en Arie:
    11 mei 2018
    Weer erg leuk om te lezen, een hele afwisselende wandeling hoor! Veel plezier nog de komende twee weken!