Dag 8: 12 april Zafra - Villafranca de los Barros 21 km.

12 april 2018 - Villafranca de los Barros, Spanje

Tijdens het avondeten met 8 personen voetbal op tv. Menu del Dia was toch anders dan de gebruikelijke hap. Voorgerecht rijst met ei. Daarna 4 soorten vis. Toetje: taart. Henk en 2 Italianen namen een likeurtje, Paul en Helmut een glas wijn en keken de wedstrijd af. Real Madrid ging door na een spannende ontknoping. Paul om 7.30 wakker en ligt te doezelen. Het wordt langzaam licht. Het vaste ontbijt: toast met verse ham en thee/koffie. Om 9.30 op pad. Door een local de verkeerde richting opgestuurd en door een ander weer de juiste. Om Zafra uit te komen moeten we klimmen, hierna is de route glooiend. Er staan een aantal bomen met mandarijnen en sinaasappelen langs de weg, we kunnen niet bij de vruchten. Na 5 km. in Los Santos de Maimona café con leche grande gedronken en de regenkleding aan. Het spettert. We halen zoals gewoonlijk Helmut en Nora in. Het landschap bied: olijfbomen, wijnranken en abrikozenbomen. Het is soms glibberig door de modder. We zien ook wat gebouwen die voorheen steen en keramiektegels bakten. Ze zijn in verval geraakt. Op 5 km. voor Villafranca eten wij ons fruit en het begint harder te regenen. Over het spoor en de snelweg richting dorp missen wij de pijlen. We lopen langs de N-630 en 1 km. voor het dorp stopt er een auto. De oude man geeft ons een lift richting centrum. Bij de kerk pakt Paul zijn mobiel voor het adres en hij brengt ons keurig naar casa Perin. Wij bedanken de man vriendelijk en checken in. Hierna regent het een stuk harder😊.

‘t loopt. 👠👠👠🌧🌧🌧💦🍑🍑
    Wat gezellig allemaal..., ik zou bijna invliegen, haha...
    Wat zie ik nou Paul? Gisteren dus aan de vis geweest, ik zie het. Zitten nog wat graatjes rond je kin.....
    Fijne avond!
  3. Hans vd Hoeven:
    12 april 2018
    Het lijkt wel een culinaire reis! Veel plezier!
    Hans
    12 april 2018
    Net op tijd binnen mannen, maar ik hoop dat het weer iets zonniger wordt, dan ziet alles er net wat beter uit en loopt het ook iets aangenamer!
  5. Marian Kos:
    Jammer van de regen. Bij ons ook al de hele dag....
  6. Tinie Hoetjes:
    12 april 2018
    'T weer wil niet erg mee werken, jammer hoor!! Sterkte mannen!!😘🌞😩
  7. Marijke en Arie:
    Net jullie blog weer opgezocht, en alle verhalen gelezen, erg leuk! Mooie omgeving, hopelijk wordt het beter weer.
  8. Marie Van der Hoeven:
    13 april 2018
    Leuk al die contacten onderweg. Hopelijk wordt het weer wat aangenamer met meer zon.
  9. Truus Ursem:
    Geweldig verhaal,beeldend geschreven,ik zie t voor me.Volgens mij zijn dat orchideeën,nog op naar t mooie weer,groetjes.