Dag 12: 16 april Aljucen - Alcuescar 20 km.

16 april 2018 - Alcuéscar, Spanje

Gegeten in de locale bar met Helmut &  Nora. Het eten viel tegen evenals de prijs. De was was 😉  nog niet droog dus Henk heeft het voor de kachel gehangen. Zoals gewoonlijk komen wij als laatste uit ons bed, en er is geen brood meer. Henk neemt cornflakes en Paul krijgt alsnog brood met chocopasta (ipv jam). Om 9.00 verlaten wij onze alberque en gaan op pad. Voor ons loopt een pelgrim Paul uit Wales. Wij halen hem in en hij ons. Om niet in herhaling te vallen: het landschap is wederom heerlijk. Bloemen, kurkeiken, schapen, runderen, hazen en olijfbomen. Wij slapen in een klooster waar de monniken het heft in hand hebben. Wij zijn ingeschreven en willen samen met Paddy en Nuala naar buiten, maar de poort is dicht tot 16.30. De vrijwilliger belt en wij mogen toch naar buiten😀. Wij drinken en eten wat in een bar uit voorzorg. Ook gaan wij naar de mis, we waren wat laat, de priester was al met de hosti en de wijn bezig. Wij hebben diner om 19.25 in het klooster wat simpel moet zijn. Nu, het is simpel: 6 liter linzensoep (ruim voldoende) leverpastei met brood en 15 liter water. Hierna hamburgers en/of karbonades. Gezamenlijk opruimen en afwassen. Nog even buiten in de zon, de deur gaat om 21.00 dicht en het licht gaat uit om 21.30. Henk is nog bij 'n kleine bespreking om 21.00. Iedereen kreeg een origami vogeltje van 1,5 cm. in zijn hand. Henk weet mijn "god" niet waar het over ging. Morgen vroeg op: 7.00 en om 8.30 wegwezen: de poort gaat dicht !

1. Renate:
    16 april 2018
    Nog 29 dagen al al nagenoeg op een kwart! Het schiet echt al op! Weinig foto's vandaag? Hoe is het gesteld met de middagtemperatuur daar?
  2. Tinie Hoetjes:
    16 april 2018
    Wel lekker die poort dicht, dan gaan jullie tenminste op tijd naar bed!! Of is het een nonnen klooster??😂😜😘
  3. Annemarie Sinnige:
    16 april 2018
    Je weet het toch wel hĂš? Kloosterregel: handjes boven de deken.
  4. Elisabeth:
    16 april 2018
    Ojee zo vroeg slapen en vroeg op.. dat vond ik op de Frances een ramp! Dan liever een particuliere herberg. Het is leuk om jullie te volgen!
  5. Elly Teitsma:
    16 april 2018
    Hù hù eindelijk wordt het bij jullie ook droog en lekker warm. Weg met al dat water uit de lucht en op de grond😃
  6. Anneke, Egmond aan Zee:
    17 april 2018
    Ja, ontberingen mogen niet ontbreken op de Camino. Vandaag weer nieuwe avonturen tegemoet. Heb vertrouwen Henk. Veel plezier.
  7. Henk ursem:
    1 mei 2018
    Jullie verslag vonden wij ook erg leuk Liesbeth: voetje voor voetje😍