Dag 13: 17 april Alcuescar - Valdesor 27 km.

17 april 2018 - Valdesalor, Spanje

Om 6.30 hoort Paul de eerste geluiden op de gang. Veel geloop en gestommel. Voor 7.00 is Paul eruit en wast zich. Henk komt 15 minuten later gedoucht en wel. Paul gaat ontbijten in de bar: thee met toast en marmelade. De ene keer okay, de andere keer lekker. Henk besluit Nuala onder zijn hoede te nemen: zij heeft blaren. Zij nemen de bus tot Aldeo del Cano en lopen de rest naar Valdesalor. Rond 12.00 arriveren ze en nemen plaats in de Alberque. Iedereen slaapt beneden. Paul begint ff na achten. Het is een beetje fris maar om 10.00: korte mouwen. Het landschap is mooi en weids. Bij de Romeinse brug van Ayela kom ik de Braziliaanse dame tegen en we nemen foto's. De route gaat om het dorp dus geen koffie. Wij komen op de oude Romeinse weg. Hier staan nog een aantal Milliarios: romeinse mijlpalen. Om de 1000 passen  (2 voetstappen = 1 pas) 1 Milliario. Op deze weg een schattig Romeins bruggetje met een stuk Romeinse weg en 1 Milliario. Paul loopt alleen maar komt gelukkig een aantal pelgrims tegen. Op een gegeven moment loopt hij over een verlaten vliegveld.

1. Martha Josee:
    17 april 2018
    We kijken elke dag uit naar jullie reisverslag. We maken ons een voorstelling hoe het is om door die mooie omgeving te wandelen. Elke dag weer een belevenis, het eten, de overnachtingen. We hopen dat het weer beter is geworden?
    Veel plezier sn groeten van ons beiden.
  2. Groetjes Ria Put:
    17 april 2018
    Wat een mooie foto van die brug, mooi om een schilderij van te maken. 👩🏻‍🎨 Ook van dat stukje weg.
    Lekker genieten van al dat moois 🚶🏻‍♂️🌤🌱👓🚶🏻‍♂️👍
  3. Liesbeth Josée-van Lienen:
    18 april 2018
    Ik vindt het zo leuk om iedere dag even een klein reisverslagje te lezen. De jongens volgen door de foto's te bekijken. Prachtig al die oudheid!

Liefs Liesbeth
  4. Renate:
    18 april 2018
    Hey, mooie route zo zeg..hier komen er nu ook Spaanse temperaturen.. Heerlijk! Gaat het goed met jullie qua blaren, spierpijn, schoeisel etc?