Van Ribadeo naar le catedrales 18 km

22 augustus 2021 - Foz, Spanje

Onze eerste dag in Santiago

Die dag verliep met hobbels maar het vertrouwen was er dat het goed zou komen, wat ook gebeurde. Ten eerste liep de ontmoeting met Selma mis. We dachten een afspraak met bla bla car te hebben geregeld, maar auto kwam nooit. Op zoek naar een toeristen office, niet gevonden. Dus toen maar in gestrekte draf op weg naar het bus station. Dat werd een rit van 4.5 uur met een pauze in Lugo. Aangekomen om 22.00 uur in Ribadeo bleek dat de herberg vol was maar gelukkig bracht een aardige mevrouw ons naar een andere herberg. En daar stond de beheerder ons al  buiten op te wachten. Een warm welkom daar. We maakten hem duidelijk dat we nog wel even zin hadden in  een terrasje en toen bracht hij ons naar de keuken en haalde een fles koude witte wijn tevoorschijn. Dat vonden we een goed alternatief. Er ontstond een levendig gesprek met een Ier die vertelde hoe hij onder de indruk was van het onderweg zijn op de Camino. Nou dat konden wij alleen maar beamen.

En toen gebeurde er iets heel geks. Wil wilde gaan tanden poetsen en toog naar de badkamer. Deed de deur open.....................kledderende geluiden en veel lawaai. Kwam daar spontaan de tegels van de halve muur naar beneden. Perplex stond Wil te kijken naar wat zich daar voor haar ogen gebeurde. Kalm schoof zij alle rommel maar aan de kant en eerst maar slapen. De volgende morgen de beheerder erbij gehaald. En ach die melde het maar aan zijn baas.

Gisteren dus onze eerste wandeldag. Meteen de zee aan onze zijde. Mooie doorkijkjes en heerlijk rustig. Het ging eigenlijk gesmeerd. Rond lunchtijd kwamen we in een gezellige kleine plaats. Daar waren een aantal eethuisjes. Henk is blijkbaar een soort dieseltreintje, in de morgen tanken en daar kan hij dan de hele dag zijn energie uit halen. Ik had honger en schoof daar een flinke baguette met bacon en kaas naar binnen. Oh wat zaten we een potje te zweten, het droop van ons af. Dus ook even veel vocht ingenomen allebei. Maar daarna weer gesterkt en fris op pad. Tot aan Praia de Catedrais. Nog even met onze voetjes in het water, een laatste stukje wandelen. Daar heel snel een lekker koud biertje en toen met de bus naar Foz. Een mooi hotel, allebei goed geslapen en vandaag weer terug met de bus naar waar we gisteren geëindigd zijn.

1. Hans vd Hoeven:
    22 augustus 2021
    Weer een mooi verhaal, leuk te lezen.
  2. Els Van Der Molen:
    22 augustus 2021
    Hobbels horen er bij, maar op de camino komt het meestal altijd goed!
  3. Martha Josee:
    22 augustus 2021
    Dat viel tegen dat jullie toch de lange bustocht moesten maken en laat aankwamen. Dan is het fijn als je zo’n warm onthaal krijgt👍Veel wandelplezier, fijn om jullie belevenissen te delen. Met de foto’s zal het wel goed komen.
    Groeten, Joop en Martha Josee.
  4. Anneke:
    22 augustus 2021
    Jammer van de Blabla in Frankrijk werkt het goed heb ik persoonlijk ervaren. Maar improviseren met goede afloop geeft weer n goed gevoel.
  5. Ria Penders:
    22 augustus 2021
    Wat een prachtig landschap!
  6. Elisabeth:
    22 augustus 2021
    Nou dat klinkt goed en mooie foto's van een prachtige omgeving!
    '
  7. Afra Tromp:
    23 augustus 2021
    Prachtige foto's! Geniet van het landschap.
  8. Truus Ursem:
    24 augustus 2021
    Dag vol verrassingen,maar 'n hele mooie dag!!!