Van Le Cathedrales naar Foz 20 km

22 augustus 2021 - Foz, Spanje

Het  was 17 km plus 2 km verkeerde afslag plus 1.5 km van strand/haven naar de stad hogerop. Dus ruim 20 km vandaag. De blessure van Henk, die een paar weken speelde, lijkt op zijn retour.

Gisteren al genoten van de mooie kustlijn. Maar hoe verder we kwamen des te spectaculairder het werd. Dit stuk kust wordt ook wel "het strand met de Kathedralen" genoemd. Bij laag water worden alle bogen en inhammen van de rotsen zichtbaar. Je kunt er onderdoor wandelen. Toen wij passeerden werd het al vloed.

Foz ligt aan een diepe baai die ver het land inloopt. Bij eb kun je eigenlijk zo oversteken. Wij verkozen de wandeling om de baai heen. En hebben hier geen spijt van. We doorkruisten een mooi bos met veelal Eucalyptus bomen. Een heerlijke frisse geur kon je waarnemen. Alleen bedacht ik: hier moet geen brand uitbreken, want deze bomen zijn erg ontvlambaar. Ook heel veel varens, soms heel hoog. Er zijn kreken ontstaan vanuit de baai. Moerassig en prachtig begroeing hierin.

Eenmaal weer in Foz leek daar een roeiwedstrijd te gaan starten. Héél veel mensen kwamen ons tegemoet. Wij gingen verder want ons doel was een terrasje in de haven om onze wandeling traditioneel af te sluiten met bier. Daarna merkten we pas dat de stad zelf wel erg hoog ligt. Hadden we nog niet genoeg geklommen vandaag?😀

1. Tinie Hoetjes:
    😎🤩👌
  2. Elly Teitsma:
    22 augustus 2021
    Goeie keuze om de baai heen en super dat jullie zo’n mooie natuur aantroffen! Morgen weer een mooie dag!
    Ik heb dit weekend ook 2 x 21 km. gelopen maar dan in Soest. Ook ik heb erg genoten van de prachtige natuur daar.
  3. Marjan.:
    22 augustus 2021
    Het klinkt allemaal heerlijk!
  4. Francis:
    22 augustus 2021
    Mooi vehalend geschreven! Leuk om te lezen👍.
  5. Paul:
    Wat een mooie kust!
  6. Elisabeth:
    23 augustus 2021
    Wat mooi allemaal!
  7. Truus Ursem:
    24 augustus 2021
    Geweldig dat 't goed gaat met je voeten!!!heerlijk die geur van eucalyptus,jammer dat de laatste hobbel tegen viel