Sevilla

4 april 2018 - Sevilla, Spanje

Dinsdagmorgen 3 april zijn wij lopend vanaf de Kolgansstraat vertrokken naar station Alkmaar Noord. Ruim op tijd aangekomen op Schiphol: online ingecheckt, koffie gedronken en op naar het vliegtuig. Om 15.45 in het vliegtuig, welke om 16.00 zal vertrekken. Toch met een uurtje extra in het vliegtuig gezeten vnw een vertraging. Uit het vliegtuig om 20.00 en met de bus naar het centrum van Sevilla. In de bus zat Dirk die net als ons de Via de la Plata gaat lopen. Na 20 minuten lopen kwamen we bij ons hotel en om 21.30 zaten wij op een terras. Eerst een biertje en hierna een bijpassend wijntje bij ons Menu del Dia. Na een benauwde nacht (geen ramen of ventilatie) om 8.30 wakker. Na het wassen de stad in voor het ontbijt. Op naar de cathedraal voor de stempels in onze credentials. Op het plein hiervoor komen wij Dirk tegen en gezamenlijk bezoeken wij de cathedraal. Met onze credentials in de hand konden wij zo voorbij de wachtrij lopen ! Deze grootste Spaanse kerk munt uit door zijn grootte en rijkdom. Het hoogtepunt is letterlijk en figuurlijk de Giralda: een Moorse toren van 97 mrt. hoog. Na koffie op Plaza Mayor een modern kunstwerk bekeken waarna we we een Menu del Dia namen in een klein druk restaurantje. Dirk nam afscheid en liep naar het busstation om de bus naar Guillena te nemen. Er bleek veel water onderweg op de paden te liggen, we zullen dit morgen zien. In het hotel onze blog bijwerken en lekker gehangen. We gaan de stad in om wat te drinken en hebben reeds een restaurant voor het avondeten gevonden. Een drukke lokale bar.

1. Wil:
    Dag Henk en Paul,

Allereerst een compliment voor de mooie lay-out van het blog.
    Leuk om jullie te volgen.
    Ik volg ook iemand die in Noord Spanje loopt.
    Ja, er komen veel heimwee gevoelens naar boven.
    Ik smul van alle verhalen.
    Heel veel succes!
    Groet van wandelmaatje Wil
    Henk zet hem op, je kunt het!!!!!
  2. Marian Zwaan:
    4 april 2018
    Het is begonnen, de Via de la plata!
    Vergeet niet ( als je tijd hebt) het prachtige Plaza de Espanya te bezoeken, zo mooi daar!
    Leuk om jullie te volgen, ben benieuwd hoe jullie deze camino ervaren
    Groet uit Egmond, Marian Zwaan
  3. Renate:
    4 april 2018
    Hier jullie trouwe volger weer...Nu al weer heel wat beleefd zeg..mooie foto's.. Zal voor jullie duimen dat de paden goed begaanbaar zijn morgen!
  4. Nico:
    4 april 2018
    Goed begin met mooie foto's, geniet ervan en leuk om jullie te volge
  5. Rieke:
    4 april 2018
    Dag Henk en Paul, een hele mooie tocht gewenst...met gemak en plezier...(en kracht voor de zware momenten) Leuk hoor, om jullie te volgen! Groeten van Rieke
  6. Annemarie Kruidenberg:
    4 april 2018
    Wat al een lekker begin en de korte broek al weer aan zie ik Paul ;)
    Ik hoop voor jullie dat je niet tot je enkels in het water moet lopen en wens jullie veel succes.
    Dikke zoen en genieten maar.
  7. Tanja:
    4 april 2018
    hoi Henk en Paul ! Wel heel gek om jullie ineens daar te zien, maandag zaten we nog gezamenlijk aan de Paasbrunch. Maar dat zal voor jullie zeker ook wel gelden. Tot blogs, Tanja.
  8. Fam Huitema:
    4 april 2018
    Heel veel mooie wandel kilometers gewenst Henk en Paul.
    We blijven jullie volgen. Hans en Hanny
  9. Elly Teitsma:
    4 april 2018
    Heerlijk mannen om al weer zo’n geweldig start verslag te mogen lezen! Ik hou jullie bij, niet te snel lopen hè, want anders hou ik jullie niet bij😂 Een succesvolle Via de la plata en geniet er van!!
  10. Nellie:
    4 april 2018
    Veel loop plezier en geniet van de mooie momenten
    Groetjes Nel en Dick
  11. Groetjes Ria Put:
    Zo de Kop is er af! Veel plezier op deze mooie reis! 🚶🏻‍♂️🏃🏻‍♂️⛪️🕌🕍👍
  12. Theo Smit:
    4 april 2018
    Prachtig begin... Zet ‘m op!
  13. Therese Akerboom:
    4 april 2018
    Zo pelgrims, de eerste stappen zijn gezet. En nu genieten!
  14. Francis:
    4 april 2018
    Ook ik volg jullie weer, waterschoentjes aan en niets aan de hand👞🌂
  15. Annemarie Sinnige:
    4 april 2018
    Queridos hermanos, vaya con Díos!
    Wij volgen jullie op de voet, als een trouwe Sancho
  16. Elisabeth:
    5 april 2018
    Hoi!
    Ben best een beetje jaloers! Dus dan nu maar zo mee genieten!
    Buen Camino