Henk & Paul weer op pad, maar nu van Sevilla naar Santiago

8 maart 2018 - Noord-Scharwoude, Nederland

Na onze pelgrimstocht in 2015, was een vraag van Paul in 2017: wil jij Henk met mij nog een wandeling maken maar nu Sevilla (zuid Spanje) naar Santiago ? Daar heb ik na een tijdje nadenken, ja op gezegd. Wij vertrekken dinsdag 3 april 2018 per vliegtuig naar Sevilla, om daar in een periode van 2 maanden de tocht te lopen en hopelijk te volbrengen. Paul zal hier weer een verslag van schrijven via deze blog.

1. Joop en Inge Roelands:
    8 maart 2018
    We wensen jullie heel veel succes met jullie nieuwe tocht en gaan jullie blog zeker volgen.
    groetjes van Joop en Inge uit Broek op Langedijk
  2. Theo Smit:
    8 maart 2018
    Prachtig...Ik ga het volgen!
  3. Henk ursem:
    Hallo Joop en Inge,
    bedank om jullie reactie , we hebben er zin in , maar van onze eerste reis heb ik alleen maar de leuke momenten herinnert, maar de andere (diepte punten) zullen we zeker weer tegen komen, maar die horen er zeker bij, anders geen goede momenten.
  4. Francis:
    8 maart 2018
    Loop ze mannen, ik ga het zeker volgen! Schrijf de dieptepunten hier ook maar op, dan vergeetje deze niet meer.
  5. Simon en Rita Peek:
    8 maart 2018
    Leuk gaan we volgen mooie tocht toe gewenst
  6. Mannu en Linda:
    8 maart 2018
    Het virus heeft jullie, zoals bij zo veel anderen, te pakken. Ultreia
  7. Marian Kos:
    8 maart 2018
    Henk en Paul, veel succes weer op jullie voettocht. Naast de bijbehorende ongemakken lekker genieten van al het mooie en interessante dat jullie pad zal kruisen. Groeten en liefs van Cornel en Marian
  8. Henk ursem:
    Mannu Dox
    het gesprek bij jullie thuis is voor ons het begin, geweest van pelgrimstocht hoe wij deze verder hebben ervaren , een pelgrim wandelt alleen.
  9. ELLY:
    8 maart 2018
    Reizen weer gezellig met jullie mee,veel plezier,en rustig aan
  10. Therese Akerboom:
    8 maart 2018
    Wouw, heel veel plezier met elkaar en van het onderweg zijn. Het gaat bij mij ook weer kriebelen. Wie weet trek ik ook weer eens de stoute schoenen aan. Ben benieuwd naar jullie verhalen en foto's!
  11. Annelies Giesen:
    8 maart 2018
    Ik wens jullie veel plezier en succes op jullie nieuwe camino. Ik heb genoten van jullie vorige blog, en ga jullie nu graag weer volgen.
    Ultreia Annelies Giesen
  12. Nellie:
    Veel loop plezier gewenst door Nel en Dick
  13. Groetjes Ria Put:
    Henk en Paul,
    Ook ik wens jullie een hele fijne tijd samen en succes! 🚶🏻‍♂️👍🚶🏻‍♂️🌞💒📸🔝
  14. Gerard en mia Laagland:
    8 maart 2018
    Hoi Paul en Henk leuk om weer iets van jullie te horen jammer dat het deze keer iets te ver bij ons uit de buurt is om koffie te drinken veel succes en we volgen jullie weer
  15. Jan Stevens:
    Prachtige vooruitzichten
    Heb deze tocht de via de la Plata in 2009 gelopen ook vanaf Sevilla Neem in Granja de Moreruela de Camino Sanabres, zo blijven jullie weg vd drukke Camino Frances
    In september 2017 samen met mijn dochter dit stuk gelopen
    Zie ons blog Jan’s en Mariëlle Camino
    Super mooie tocht. Veel succes, neem de tijd en geniet
    Jan Stevens
  16. Elisabeth:
    8 maart 2018
    Wat een geweldig vooruitzicht! Ga jullie volgen! Of ik nog aan lopen toekom? Ik wilde in april Porto / SdC doen maar ik lig nu met in fractuur aan een wervel onder in de rug. Tja. Mooie tocht wens ik jullie
  17. Tinie Hoetjes:
    8 maart 2018
    Natuurlijk gaan we jullie weer volgen,Wij wensen jullie weer heel veel cuc6. En hoop dat het niet zo heet word maar goed wandelweer!!
  18. Renate:
    10 maart 2018
    Super gaaf dat jullie dít weer gaan beleven! Ik ben weer daaglijks volgende straks hoor... Gr. Renate
  19. Elly:
    11 maart 2018
    Wat leuk dat jullie de wandelschoenen weer aantrekken! Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen en ik kijk uit naar de verhalen en foto's. Groetjes, Elly
  20. Nico:
    11 maart 2018
    Leuk dat jullie weer gaan wandelen heel veel mooie wandel kilometers.
  21. Elly Teitsma:
    14 maart 2018
    Dat doen jullie goed heren! Ik wens jullie een hele goeie en gezonde camino en uiteraard ga ik jullie volgen! Geniet er van om dit als broers te kunnen doen! Lieve groet, Elly T.
  22. Gerard:
    17 maart 2018
    Hoi Mannen,
    Alvast veel wandelplezier .... en tijd om na te denken over levensvragen.
    (of simpeler waar kunnen we vandaag slapen)
    Zoals in 2015 ben ik begonnen met het aanpassen van de website http://www.ursem.info
    Vooral door het uitzoeken van de etappes op de kaart begint jullie tocht te leven.
    Kijk nu vooraf naar http://www.ursem.info/test voor mijn werkzaamheden
  23. Gerard:
    18 maart 2018
    klaar voor de start: http://www.ursem.info

vragen / opmerkingen over de website (dus NIET over dit blog) ?
    e-mail ze naar [email protected]
  24. Henk ursem:
    18 maart 2018
    Gerard, ik vind het fantastisch uitzien, nog geen cometaar