3 oktober O Porriño - Redondela 16 km.

3 oktober 2020 - Redondela, Spanje

Uiteraard begint ook deze dag weer met ontbijt. Henk cruesli met banaan en melk, Francis cruesli en yoghurt. Daarna  toast met Serano ham en Henk tomatenpuree en olie. Kopje koffie erbij. Duidelijk anders dan Portugal. (gisterenavond ook al geen groentesoep👍, we weten het: het klinkt verwend).
Daar gaan we. De stad uit. Het regent niet, dit was wel beloofd😉. Misschien dat het is omdat wij pelgrims zijn.......? Na 5 kilometer drinken we koffie in het plaatsje Mos. Een echt pelgrims dorp met een heuse Jacobskerk. Een leuke stempel in ons pelgrims paspoort en een goeie bak koffie!

Vanaf Mos gaat de weg steil omhoog, omhoog en omhoog. Henk zijn favoriet😁. Er zijn ietsjes meer Pelgrims, nu ook op de mountainbike. Francis krijgt de kriebels.
Francis hoort geknor en vanachter een hek wordt hij aangemoedigd door een varken, even verder op passeert hij meerde solitaire boerderijdieren. Grappig!
Na een flinke afdaling kondigt de tweede bak koffie zich aan. Meteen een sinaasappeltje opgepeuzeld. Nu aan het laatste stuk. In de afdaling worden we verrast met een weids uitzicht op Rio de Vigo, een ‘Fjord’ in Spanje. Even later zijn we in het oude stadje Redondela in onze hostel. Ziet er netjes uit. Even de stad in en in het zonnetje een drankje en een hapje. Straks eten in een visrestaurant. Wat is het leven mooi🙂.