4 oktober Redondela - Pontevedra 19 km.

4 oktober 2020 - Pontevedra, Spanje

7 uur gaat de wekker⏰. Francis eruit en de badkamer in. Scheren lukt niet met een beslagen spiegel dus hij moet zorgen dat hij de eerste is. Henk ook ff douchen en op naar de Panderia voor een Spaans desayuno. Wisten we dat woord maar meteen bij de bakkersvrouw, ze kon er maar niet opkomen wat wij in haar zaak kwamen doen...... . Op pad, het regent niet en het is 12 graden⛄️. Henk in korte broek en t-shirt, Francis heeft de broekspijpen aangeritst, vest en regenjas aan.

Het is vandaag ‘Dia mondiale de los animales’, wereld dierendag. 🐶🦆🦩🐿. Dus het plan is om veel honden te fotograferen, die kom je in grote getalen tegen onderweg, maar niet vandaag!

Algauw verlaten wij de stad, een mooi bospad in. Het wordt rap warmer🌞en de broekspijpen kunnen eraf, vessie uit! Mooie uitzichten op bebouwde berghellingen. Ook een mooi vergezicht op de hangbrug over het “fjord”.

Op 8 km koffie in een Albergue in Arcade. Een 8 tal pelgrims loopt voorbij. Francis vind dat niet slim want het is beginnen te regenen. Na de regenbui gaan we weer verder. Twee Walen die ook in het hostel sliepen lopen voorbij. Henk praat nog wat met ze, Francis gaat alvast vooruit.

En dan is het half een: de hemel breekt open en het komt met bakken uit de lucht🌧🌧🌧Henk appt naar Francis: ik sta onder een🌳. Francis: ik ook.
Verder over mooie paden en het laatste stuk een snelweg. Inchecken, wat drinken kopen (viel niet mee op zondag), Francis in bad en Henk op tuk.

Pontevedra is geen mooie stad, veel hoogbouw die ook nog eens niet op elkaar lijkt afgestemd. Jammer maar we merken er weinig van, we raken ook wel verwend na al dat moois hier😁. Vanavond maar weer eens een restaurantje zoeken, eentje welke eerder dan negen uur open gaat!

1. Tanja:
    4 oktober 2020
    Je schrijft leuke verhalen, Francis ! Een beetje in de stijl van Paul.
  2. Tinie Hoetjes:
    4 oktober 2020
    👍👍 Dat vind ik ook, leuke verhalen van Francis!! Succes nog verder mannen!!
  3. Annemarie Sinnige:
    4 oktober 2020
    Het was me het dagje weer wel! Voor straks, smakelijk eten!
  4. Ria Penders:
    4 oktober 2020
    Jullie hebben nog best veel honden op de foto gezet!
    Weer mooie foto’s! Vooral van die sok!