2 oktober Valenca - O Porrino 21 km.

2 oktober 2020 - Porriño, Spanje

Ontbijt op de 1 ste. verdieping. Henk heeft de wekker in 7.00 gezet vanwege het tijdsverschil🤔. Om 8.30 gaan de 2 mannen op stap richting Tui Spanje olé 🇪🇸. Paul heeft besloten om naar huis te gaan. Om 11.00 de bus naar het vliegveld van Porto. Om 15.10 met Transavia naar Schiphol en zo rond 20.30 weer thuis💏.

Daar gaan we dan, Henk en Francis slaan linksaf bij ons hotel en al snel zien ze de vertrouwde gele pijlen. Via een een oude brug verlaten ze een redelijk sfeerloze stad en lopen ze een oude mooie stad in. We zijn in Spanje, mondkapjes op😷. Dat is ff wennen. Ze lopen een stuk langs de rivier, dan weer een stukje weg maar overwegend zeer mooie paden. De meeste regen valt naast ons maar het is wel jasje aan, jasje uit☔️.Ze komen precies op tijd bij een koffietentje. Heerlijke cappuccino! Wel ff schrikken van de prijs, Eur 1,50 per stuk😁. En heerlijke zelfgemaakte cheesecake, een goed alternatief voor de patel de nata.

Een appie van Paul. Hij is Bart en Melanie tegengekomen op het busstation. Wat een toeval!

Het regent weer eens en Henk schuilt onder een boom, Francis loopt door. Na een tijdje wordt Francis aangesproken door een mevrouw. Al snel is duidelijk dat zij ons in een restaurant en hostel in Porrino wil hebben. Ze schiet Henk later ook aan. Zij gaat net naar Porrino toe, Henk krijgt een lift en onderweg mag Francis ook mee. Francis besluit verder te lopen. Henk is inmiddels ingecheckt bij pensión Louro heeft al wat te drinken en eten ingeslagen. Heerlijk van genoten op eigen balkon. Daarna Henk op tuk en Francis in bad. Ze eten in de hostel want de geuren uit de keuken zijn onweerstaanbaar😋😋😋😋😋.

Het is vreemd, de eerste dag zonder Paul. Morgenochtend zullen wij zijn gezang missen!

1. Annemarie Sinnige:
    2 oktober 2020
    Lees ik dat nou goed? Paul alleen naar huis?
    Allemaggies....
  2. Paul:
    2 oktober 2020
    Jazeker, ik zit in de trein naar mijn moppie🥰. En zit rond 21.00 gepikt en gekuift in pyjama op de bank aan een wijntje.
  3. Annemarie Sinnige:
    2 oktober 2020
    Paul, je bent een vent met ballen.
    Je loopt je eigen pad.
    Trots op je.
  4. Sjaan Pepping:
    2 oktober 2020
    Verstandig Paul👍Sia is ook blij dat je met haar op de bank gaat zitten💘💝😍
  5. Truus Ursem:
    2 oktober 2020
    VERBAASD ME,JE KAN 'T WE HEBBEN 'T GEZIEN!!!!LIEFS.
  6. Elly Teitsma:
    2 oktober 2020
    De weg er heen was langer als die terug. Je hebt hebt veel kilometers gelopen dit jaar Paul. Chapeau!
    Welkom terug op Alkmaars bodem. Heerlijk met zijn tweeën, fijn weekend!
    De anderen nog gezellige kilometers met elkaar!
  7. Ria Penders:
    2 oktober 2020
    Voor iedereen vreemd denk ik! Op de bank bij Sia met een glas wijn is vast gezellig! Nu in quarantaine!
  8. Marijke en Arie:
    3 oktober 2020
    Onverwachte wending in dit verhaal! Henk en Francis veel succes in Spanje, en Paul: welkom thuis!
  9. Annemarie Kruidenberg:
    3 oktober 2020
    Henk en Francis succes met jullie tocht zonder Paul! Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie zijn gezang gaan missen 😂
    Paul lekker weer op Nederlands vlakke bodem is natuurlijk ook heerlijk😜
    Petje af voor jullie alledrie hoor, aan de foto’s te zien hebben jullie pittige rotspaadjes belopen 👍🏻
  10. Tinie Hoetjes:
    Henk de echte Die-heart!! 👍 Ga zo door Henk !! Succes nog ff he!!🚶‍♂️🚶‍♂️👏
    Paul jammer hoor, maar ook weer fijn thuis he!!??🛌🛀
  11. Cor Lievendag:
    3 oktober 2020
    Toch door naar Spanje!! Leuke foto’s!