9 oktober Neigreira - Olveiroa 33 km.

9 oktober 2020 - Olveiroa, Spanje

Vroeg uit de veren. Kleren aan, de schoenen in en ontbijten. Francis wil om 8 uur aan de wandel. Ontbijtje was redelijk. Wel de grootste croissant 🥐 ooit gezien, en nog te kanen ook😏. Henk is ook wakker en frist zich eerst ff op. Francis smeert m om 8 uur, Henk om half 9.

De eerste paal is paal 69 kilometer. Bij paal 36 zijn ze er. Het is nog fris buiten. Vessie is lekker en zelfs het mondkapje voelt lekker warm aan😷. In de bebouwde kom is deze hier verplicht. Je verlaat de stad door onder een mooie poort te lopen. Al snel gaat het weer lekker omhoog. Na 2 1/2 uur 10 kilometer gelopen (Francis). Nog steeds geen koffie😡😡😡😡. Francis vergelijkt in gedachten de Portugezen met de Spanjaarden. Portugal vaker koffie en goedkoper, Spanje lekkerder koffie. De honden hier blaffen nog steeds niet 🐕! En, je mist toch wel de zeer spontane Portugezen met hun Bom Diaaaaaaaa. Maar ja, Galicië ligt dichter bij West-Friesland 😏. Voor uw beeld. Koffie in Portugal 1 euro. In Spanje 1 euro 20.

Radiootje maar op, Enrique Iglesias doet zijn best om Francis’ gebrek aan koffie te compenseren. Ondertussen loopt hij een stuk of wat Spaanse pelgrims voorbij: “Ola!”.

En dan is ie er hoor, de koffie. Meteen maar 2! Er zitten ook een Fransman en een Let-se. Beetje praten, zij hebben de Camino del Norte gedaan en nu Camino Finesterre.

Om half een nog een bakkie, een colaatje zero en een stuk cake. Hier een oudere, achteraf misschien we jonger dan Francis zelf, Spaanse pelgrim die verlegen is om een praatje. Na een tijdje van alles tegen Francis aangepraat te hebben kreeg ie door dat deze uit Holanda kwam en niet veel Spaans verstond😂. Na de steentjes uit de schoen gehaald te hebben weer verder. Verder door het agrarische gebied, en dat ruik je 👃.

Na een tijdje belt Henk. Hij is ingecheckt. Francis moet nog een uurtje en dan is hij bij paal 36. Missie voltooid! Zonder blaren goed te doen.

Francis en Henk hebben vandaag niets van de route samen gelopen vandaar dit ietwat eenzijdige verhaal van uw verslaggever. Zijn excuses bij deze😎.

1. Cor Lievendag:
    9 oktober 2020
    Leuk weer, einde is in zicht neem ik aan. Wandel ze nog even!
  2. Ria Penders:
    9 oktober 2020
    Aan de foto’s te zien weer een mooie route!
  3. Marijke en Arie:
    Mooie foto’s!
  4. Tanja:
    9 oktober 2020
    Toch weer een mooi verhaal van onze verslaggever !
  5. Annemarie Kruidenberg:
    Weer een heerlijk verhaal 👍🏻 En wist Henk een kortere route 😂😂😂
    Er volgen vast nog kilometers die jullie samen lopen!
  6. Joke:
    9 oktober 2020
    Klinkt als een mooie dag,met een mooi verhaal weer,
    Veel succes verder
  7. Sjaan Pepping:
    9 oktober 2020
    Prachtige foto’s en mooi verhaal. Knap hoor 33 kilometer💪👍Succes morgen.
  8. Cees en wilma:
    9 oktober 2020
    We zijn onder de indruk van wat Je tot nu hebt gepresteerd. Mooie foto’s ,zo krijg je een indruk van je reis. Nog even er tegen aan.
  9. Petra Beers:
    10 oktober 2020
    Ik lees nu pas voor het eerst een verslag. Wat heerlijk om zo een beeld te krijgen van deze prachtige tocht. Ik ga de vorige verslagen terug lezen. Nog even mooie avonturen verder!
  10. Elly Teitsma:
    10 oktober 2020
    Een pittig dagje. Gedaan is gedaan😜Mooie donkere luchten foto’s!
  11. Edith:
    10 oktober 2020
    Mooi verhaal, en mooie foto's
    Gelukkig toch nog koffie☕️🍪😀
    Best wel pittig 33 km