Dag 1: 5 april. Sevilla - Guillena 25 km.

5 april 2018 - Guillena, Spanje

Om 8.00 ging de wekker! Henk douchen en Paul 2 bekers thee gezet. Rugzak ingepakt en ontbijten. Gebakken ei met ham. We vertrekken vanaf de cathedraal: we zijn begonnen !!. De route door de stad is beperkt aangegeven en buiten de stad lopen we finaal verkeerd. Paul had zijn routeboekje in de rugzak zitten (lees: lui en eigenwijs) Twee Spaanse pelgrims passeren ons. Later halen wij deze in en zij ons ook. In Camas koffie gedronken, terwijl Paul bij de kapper wacht. Na 15 minuten en 6 dames in de zaak doorgelopen. Onder de Spaanse trein doorgelopen en via een klein industrieterrein (de pakken kurk voor onze wijntjes liggen te drogen) naar Santiponce. Hier liggen de Romeinse ruïnes Italica. Het circus bekeken en een "frigo" cola gedronken. Wij beginnen aan de laatste 12 km. als we Mathias zien zitten. Even met deze Duitser gepraat en de kilometers naar Guillena gelopen, deze waren zwaar, 25 graden en weinig water.We zijn moe en stijf. De Alberque was vol: de 2 Spanjaarden waren 3 min. eerder. In hotelbar Frances een 3 persoonskamer geboekt. Hier eten en ontbijten wij ook. Iedereen die gereageerd heeft bedankt !  Erg leuk:)

1. Elly Teitsma:
    5 april 2018
    Nu de juiste snelheid nog inschatten, zodat jullie ook de geplande overnachting kunnen benutten😂. Succes mannen, jullie lopen je nog wel los👍🏼
  2. Renate:
    5 april 2018
    Hoi Opa Paul, hier is Valerie. Dat was het. ...en hier ben ik, Renate! Pfff warm zo van het koude kikkerlandje kopen met 25 graden..waren de paden nog nat?
  3. Anneke, Egmond aan Zee:
    5 april 2018
    Ja Henk dat is weer wat anders als een relaxed maandag middag rondje in de Egmondse duinen. Alle dagen gaat weer stuk beter zal je zien. Geniet ervan.
  4. Marita Proper-Ham:
    5 april 2018
    Leuk jullie verslag weer te lezen.Hoe ik aan jullie kom weet ik nog niet maar ik denk door mannen uit onze kerk.Paul??? misschien.Daar kom ik nog wel achter.Bijzonder Henk dat ik nu pas lees dat jij ook enthousiast bent geworden door het lezen van het boek van Hans Annink.Daardoor zijn mijn man en ik in 2005 de pelgrimstocht gaan maken.Ook bij mij lag het altijd te sluimeren.Bijzonder en de tocht laat je nooit meer los.Wij hebben hem ook samen gelopen.
    Vrienden van ons hebben de tocht ook net vanuit Sevilla gelopen.
    Ik ga jullie weer volgen.Jammer genoeg is mijn man eind 2015 overleden maar ik ben echt blij dat we samen de tocht nog hebben kunnen maken.Bon Camino Marita Proper

Ik lees nu
  5. Jan Stevens:
    Neem de tijd en geniet
    Veel succes op deze bijzonder mooie Camino de Via de la Plata
    In 2009 deze Camino gelopen samen met een Nederlandse en Duitse pelgrim
    Prachtig en met mooie en blijvende herinneringen
    In 2017 samen met mijn dochter vanaf Granja de Moreruela de Camino Sanabres gelopen
    Een aanrader straks voor jullie om vanaf hier zo de Camino Frances te ontlopen
    Buen camino
  6. Elly:
    5 april 2018
    Het is vast weer even wennen en dan gelijk zo warm. Maar gaat vast lukken!! Succes en geniet ervan. Ik kijk in ieder geval uit naar de leuke verhalen. Groetjes Elly
  7. Tanja:
    5 april 2018
    Oei, dag 1 en al verkeerd gelopen ! Of zou dit gelijk de laatste keer zijn ?
    Wat zien jullie er lekker zomers uit, mannen, om jaloers op te worden !
  8. Reinier de Gooijer:
    Hallo Henk en Paul,
    Leuk verhaal, alleen die miskleun met het verkeerde wandelpad, dan wordt de reis wel erg lamg.
    Goed, de eerste dag zit er op en ik kan me voorstellen dat het best zwaar is,vooral met zo'n hoge temperatuur, welke we niet gewend zijn.
    Hier was het vandaag hartstikke koud, regenachtig en een erg harde wind, dan is 25 graden heel wat beter. Goede voortzetting van de reis morgen.
    In het ziekenhuis waren ze zeer de spreken over de verbetering van het ziekteproces, wel weer een infuus en een chemoprik gehad, maar dat allemaalgoed te doorstaan.
    Groet van Reinier.
  9. Martha Josee:
    5 april 2018
    Leuk jullie verhalen te lezen; we genieten ervan! Gelukkig hebben jullie het overleefd toen jullie onder de Spaanse trein doorliepen?😀
    Na een paar dagen spierpijn komen jullie weer los, even wennen, ook aan de warmte. Heel veel plezier, geniet ervan! Groeten vanuit Julianadorp.
  10. Annemarie Sinnige:
    5 april 2018
    Jullie zijn gewoon 2 Dieseltjes, haha...
    Straks gaan jullie weer als een speer.
    Geniet maar lekker van jullie riante kamer. Zie het maar als een geluk bij een beetje pech.
  11. Francis:
    5 april 2018
    Een eigewijze Ursemmer? Nou, jullie hebben ‘t weer gered. Leest weer als een avontuur hoor👞👞👞👞
  12. Fred:
    Hoi Henk en Paul,
    Het is nu echt begonnen voor jullie met een toch weer herkenbare start: toch weer zwaarder dan gedacht en jawel weer even de weg kwijt. Maar dat zal jullie pret niet drukken. Succes en blijf genieten van al het moois op jullie pad
  13. Marie Van der Hoeven:
    5 april 2018
    Sukses! Gaat jullie lukken hoor! Nog even er goed in komen en dan lopen jullie als een speer!
  14. Truus Ursem:
    7 april 2018
    Hoi mannen ik heb nog niets van jullie ontvangen. Wie regelt dit succes en liefs