Dag 19: 23 april Caparra - Banos de Montemayor 29 km*

23 april 2018 - Baños de Montemayor, Spanje

Wij beginnen met een ontbijt met thee en koffie. Het smaakt Henk niet, maar er is geen yoghurt☹️. Helmuth met de taxi en wij worden naar de Camino gebracht. Het blijkt uiteindelijk verder als onze eindplaats gisteren. Wij zoeken naar de route en lopen uiteindelijk helemaal langs de weg🙁. Wij komen samen met Nora in Aldeanueva del Camino en drinken koffie. Henk neemt een zumo (sinaasappelsap) en churros, best lekker maar vet en zoet. Paul gooit zijn mobiel in zijn toilettas waar de Nivea openstaat. Dus crème op zijn mobiel, tafel en later op zijn "weke" delen. Hij neemt een paar foto's van het leuke dorp. In de achtervolging naar Henk en Nora komt hij de Belg Carlos en Braziliaanse Tatjana tegen. We zien de besneeuwde bergen wederom tegen: dit blijkt het Castiliaanse scheidingsgebergte te zijn. We komen aan in Banos de Montemayor waar werkende Romaanse baden zijn. De albergue is prachtig met een museum. Kosten € 15,-- incl. ontbijt. Het heeft een lekkere tuin, dus kopen een biertje en chips en genieten in de zon. Wij eten bij Carlos, moet heel goed zijn en morgen een etappe van 29 km.

1. Marian Zwaan:
    23 april 2018
    Ja, ja, flinke afstanden lopen jullie
    Ook veel apart van elkaar, Henk gaat dan eerder op pad?
    Leuk om jullie verhalen te lezen
    Veel plezier!
  2. Groetjes Ria Put:
    23 april 2018
    Jammer dat het zonnetje niet schijnt, dan zien de foto’s er mooier en gezelliger uit!
    Jullie hadden weer een flinke tippel vandaag, knap hoor! 👍👏 🙋‍♀️Doei
  3. Francis:
    23 april 2018
    Respect, de afstanden beginnen er weer op te lijken.
  4. Kitty Schagen:
    23 april 2018
    Jullie zijn echte caminos. Die hards! Het zit niet altijd mee. Weer, waden etc. En maar doorgaan. Top mannen, zonnehoed af. Bewonderaars aan de zijlijn.