Arbourse - La-Charite-sir-Loire 21 km

16 mei 2015 - La Charité-sur-Loire, Frankrijk

Paul  was van 1.00 tot 2.00 wakker door het geschreeuw en gezang van de motorclub (hij heeft het hele Franse volkslied gehoord) en het slechte bovenbed. André is om 7.00 al op pad en wij ontbijten met vers stokbrood wat Henk heeft geregeld. Het weer is bewolkt en fris, prima wandelweer. We lopen door jong bos en komen in Murlin aan. Hier rusten en drinken wij wat, water, er is geen bar. Langs een mooie visvijver de Candie gaan wij het bos weer in, 8 km aan een stuk door. Het is een recht pad en we zien in de verte La-Charite-sur-Loire al liggen (14km) We lopen langs een honderden meter lange gerestaureerde kasteelmuur, maar geen kasteel te zien. In Raveau drinken wij water en op een groot grasveld zit een gezelschap aan een heerlijke BBQ, dit missen wij wel. De laatste kilometers zijn saai en lang. We komen aan bij gastvrouw Sylvie die ons wat te drinken aanbiedt. We douchen beide en gaan de stad bekijken: mooi, levendig en aan de Loire. We eten bij een nieuw tentje wat prima smaakt: 3 gangen menu voor € 13,--. Hier komen wij Loek uit HHWaard weer tegen. We zijn vroeg op de kamer en we gaan vroeg naar bed. Morgen gezond weer op

1. Renate:
    16 mei 2015
    Wat een giller, jullie komen zo even onverwacht bij een wildvreemde op visite!! Het zijn wel erg vriendelijke mensen ennuh. Een maaltijd gister voor €1,15 p.p. lijkt erop!!!! En lekker doorlopen mannen, de bbq thuis staat klaar voor jullie!!!
  2. Joop en Inge Roelands:
    17 mei 2015
    Jullie schieten lekker op en gaan goed. Voor ons zit het er weer even op. Wij vliegen straks weer naar huis. We blijven jullie natuurlijk op de voet volgen en wie weet lopen we in de zomer wel op dezelfde hoogte.
    Ps. In Spanje komt je ook slaap tekort, want Spanjaarden kunnen NIET zacht praten. Ook al is het midden in de nacht...
  3. Annemarie Sinnige:
    17 mei 2015
    Paul, als jij ergens niet doorheen snurk dan moet het wel een ruig feestje zijn geweest! Leg je vanavond maar lekker vroeg in Orpheus' armen.....
  4. Gerard:
    17 mei 2015
    Was dit dezelfde Sylvie van gisteren? Ik denk dat ik even de draad kwijt ben.... Wellicht morgen beter.
    Hoop dat de (dure) wijn wel lekker was. Loop lekker vandaag !
  5. Hans vd Hoeven:
    17 mei 2015
    Ja mannen, geniet nog van jullie redelijk rustige omgeving. Spanje, en ook wat zuidelijk Frankrijk is een wat lossere omgeving, meer drukte in de
    avond/nacht. Dus (slaap)ritme aanpassen: siësta smiddags en kortere nachten. Hartegroet Marie.
  6. Tinie Hoetjes:
    17 mei 2015
    Paul wat heb je een lekker kaal koppie, staat je goed man!!
    Henk probeer het ook eens!!
  7. Harry ursem:
    18 mei 2015
    Hallo Henk En Paul,
    Als het goed gaat komen jullie vandaag of morden Klaas en Evert Slager uit het oosten van het land tegen,zij nemen de zelfde route zijn wat later gestart en slapen af en toe in hun tentje,
    Groetjes
  8. Marjan.:
    18 mei 2015
    Robbert en ik lezen jullie verhalen en leven mee. Wat doet het met je innerlijk als je je aldoor aan het verplaatsen bent? Voelt dat natuurlijk aan of gaat je geest dwalen en verlies je je concentratie? Of word je juist heel alert.
  9. Truus Ursem:
    19 mei 2015
    Hele afstand hoor vandaag.We genieten van jullie verhalen,veel plezier samen.