San Roque-San Martin del Tesorillo 18 km.

14 november 2019 - San Martín del Tesorillo, Spanje

Om 8.00 stapten wij uit bed. Paul opfrissen en Henk douchen. Rugzak klaarmaken: omdat wij beide ieder zo'n 6 nylon tasjes hebben met verschillende kleuren is dit zo gebeurt. Wij hebben ruimte voldoende, dus binnen 5 min. kan dit gereed zijn😄. In een grand cafe drinken wij koffie en een tosti voor Paul. Henk nuttigt zijn yoghurt, die wij hiervoor samen met fruit, hebben gekocht in een kleine winkel. Om 9.45 vertekt de bus naar San Roque. Wij stappen uit waar wij gisteren geëindigd zijn. We lopen de stad binnen dmv. de gele pijlen en nemen koffie met toiletbezoek. De route hebben wij ook op de mobiel (voor ons de eerste maal) staan en op papier. Wat 1 luxe😄. We kunnen niet fout lopen😉.  Wij beginnen echt om 10.45 te lopen, eerst langs de kerk en dan het mooie witte stadje uit. Langs de weg die plotseling eindigt in een zandpad. Voor ons is dit de route dus geen probleem. Via een lang pad omhoog komen wij in een groene oase. Alles begroeid en groen gekleurd. Wat Henk al gister had komt bij Paul nu: het camino gevoel. Wij zien vele olijfbomen en wat kurkeiken. Op een heuvel staat een finca (boerderij) met 8 vakantiehuisjes. We gaan zitten, eten wat fruit en drinken water. Als wij vertrekken begint het flink te regenen. Henk doet zijn regenbroek aan en beide de regenhoes om de rugzak. Paul heeft niets bij zich. Sia zegt: hij is zo eigenwijs! Maar zijn wij dit niet allemaal?🤪 Het gaat zo hard dat wij schuilen bij de blokhutten. Als het droog is gaan we verder en na een 30 minuten trekt Henk zijn regenbroek uit. Hierna blijft het droog of spettert het 'n beetje.  In het bos word bosbouw gepleegd zodat wij toch fout lopen 😲 geen pijlen. Met de de navigatie van Henk komen wij weer op het juiste pad. Het mooie gebied door, waar flink wat koeien lopen, komen we bij een gehucht aan. Hier is geen koffie, maar we rusten wat langs de kant van de weg. We lopen de laatste 4 km. langs de weg in 40 min. Het hele dorp doorgelopen blijkt onze hostal Ochomin aan de andere kant van de hoofdweg te zijn. We drinken wat met tapas en lopen om 17.30 naar onze hostal. Paul gaat douchen en Henk kleed zich om. Beneden onze hostal is een simpel restaurant, zodat wij niet terug naar het dorp hoeven. Alle menu's € 7,-- (kan niet veel zijn) maar toch: we zijn best wel moe en eten dus alles😉. Nadat we gegeten hebben kom ik erop terug. Het eten was goed: Henk een kotelet met gefrituurde peper en friet, Paul hertenvlees ipv kotelet. Super. Allebei nog een kersenchoco toetje en koffie toe. Buik vol, dag baas. Lekker naar bed.😴 Hasta manana!

1. Martha Josee:
    14 november 2019
    Wij genieten van jullie verhalen! Mooie foto’s onderweg. We dachten eerst dat jullie Gibraltar zouden missen, maar de volgende dag gingen jullie de stad in en naar de top van de berg. Even op Engelse bodem en de landingsbaan te voet over! Apart hè, dat vonden wij tenminste. Hopelijk loop je geen verkoudheid op Paul met dat natte pak😢Veel plezier en geniet van de mooie natuur! Groetjes, Joop en Martha.
  2. Elly Teitsma:
    14 november 2019
    Wat weer een heerlijke “natte” wandeldag en mooie foto’s
  3. Edith:
    15 november 2019
    Wat slim die verschillende nylontasjes, weet je precies waar alles inzit .
    Ja, jullie lopen door een prachtig gebied, hopelijk blijft de regen wat weg,
    En dan bevind jullie hostal Ochomin zich aan de andere kant van t dorp,
    maar goed om te lezen dat het menu lekker was, en jullie heerlijk konden slapen
    Tot horens, Edith en Ben
  4. Marita Proper-Ham:
    15 november 2019
    Fijn jullie pelgrimsverhalen weer te lezen. Altijd een genot.
    Nu lees ik in je profiel dat ook jij Henk ooit bent geraakt door het boek van Hans Annink Een late pelgrim op de Melkweg en daardoor geïnspireerd bent geraakt.
    Ook bij mij is dat toen gebeurd. Pas in 1996 hebben mijn man en ik een stuk van de weg gefietst en zijn toen gekomen tot Labouheyre . En vele jaren later in 2005 de tocht met mijn man afgemaakt maar toen zijn we gaan lopen.