Montellano-El Coronil 14 km.

23 november 2019 - El Coronil, Spanje

Na, voor Paul, een onrustige nacht, worden wij wakker rond 8.30. Toch fris als een hoentje stappen wij af op het ontbijt, beneden in het restaurant. Toen wij gisteren informeerden of er uberhaupt ontbijt was, bleek het bij de prijs in te zitten 😃👍. Thee, koffie, serranoham, kaas, boter en vele soorten smeersels uit blik. De opvallendste heb ik de foto gezet: het leek wel 'n blik hondevoer. Lekker ontbijt. Tandenpoetsen en rugzak op. Henk bedankt de eigenaar met de mededeling dat dit het beste hostal en restaurant tot nu toe was. Klopt: de man is groos hierop😃. Het toilet daarentegen in het restaurant was slecht: geen toiletbril, zeep, handoek etc.☹️. Het lintdorp uit en omlaag. Het weer is veranderd: blauwe lucht met wolken en het landschap is ook verandert. De bergen verdwijnen en het is een golvend heuvelachtig landschap geworden. Wel 8 km. langs de A-375 en hier word hard gereden. Ook wielrenners op de weg: een oudere man groet ons: bon camino. (de eerste!) Na 9 km. de weg af langs een kasteel: Castillo de las Aguzaderas. Over een kleiachtig pad, Henk vind dit niks, hij heeft gelijk. Nog 1,5 km. en we zijn in El Coronil. We wachten in de bar naast hostal Don Juan op de eigenaar en drinken koffie. De hostal eigenaar betaald de drankjes en wij wassen ons en de kleren. Deze hangt te drogen onder airco en wij gaan voor een biertje in de zon🍺☀️👍😊. Henk gaat binnen wat eten en Paul wil hiervan een foto maken. Moederziel alleen in de zaal en het eten al op. Wel een zaaltje vol met mannen die naar de voetbal kijken⚽ . We eten om 21.00 bij de buren, 'n restobar. Lekkere salade, gordon bleu en kalfsvlees. Toetje gratis😊